شاید کسی انتظار نداشت شروع صحبت های فرهاد مجیدی پیش از دیدار با پیکان دلجویی از دراگان اسکوچیچ باشد.

پیام و توصیه مجیدی به اسکو: بخاطر ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این یک واکنش تازه بعد از یک مصاحبه تند و طوفانی در پایان دیدار مقابل هوادار در سالن کنفرانس ورزشگاه انقلاب کرج بود؛ جایی که چند خبرنگار که از تهران برای پوشش بازی به کرج رفته بودند، تندتند و با سرعت حرف‌های سرمربی استقلال را یادداشت می‌کردند.

او در آن نشست در اواسط گفت و گو ناگهان در حمایت از سیاوش یزدانی و سایر بازیکنانش با انتخاب کلماتی که رویه تندی داشت، به سرمربی تیم ملی حمله کرد. مهم‌ترین جمله ای که از او در این نشست بیرون آمد این بود: «یک ناخن سیاوش یزدانی به همه مدافع‌هات می‌ارزد آقای اسکوچیچ!»

البته اگر گفت و گو را می‌شنیدید صحبت های مجیدی به آن تندی هم نبود، اما در پیاده شدن متن گفت و گو این حملات جلوه دیگری می‌گرفت. با این حال کمتر از 72 ساعت بعد فرهاد مجیدی سعی کرد جبهه ایجاد شده خود و سرمربی تیم ملی را از بین ببرد.

این پس از آن بود که صحبت‌های فرهاد بازتاب بسیار زیادی در محافل کارشناسی و فوتبالی ایران پیدا کرده و اگرچه منتقد جدی و شدیدی هم نداشت، اما او تصمیمش را برای دلجویی گرفت.

یکی از حرف های مهم مطرح شده این بود که ممکن است با این صحبت‌های آینده سیاوش یزدانی در تیم ملی به خطر افتاده باشد. بازیکنی که اگرچه در ترکیب اولیه بازی ایران مقابل امارات به میدان نرفت، اما در نهایت به عنوان بازیکن جانشین در 20 دقیقه پایانی مسابقه در زمین حاضر بود و در صورت ادامه درخشش می‌تواند همچنان کادر بازیکنان تیم ملی باقی بماند.

فرهاد احتمالا این محاسبه را هم کرده که نباید فضای ذهنی سرمربی تیم ملی را علیه تیم خود و بازیکنانش کند؛ بازیکنانی که همین حالا هم تنی چند از آنها شانس خوبی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در آینده دارند و در صورت ادامه نتایج خوب استقلال پشتیبانی بیشتری نیز برای ملی‌پوش شدن آنها به وجود خواهد آمد.

در این بین انتخاب کلمات مجیدی نیز جالب بود. او به سوابق دوستی با اسکوچیچ اشاره کرد و گفت که از سرمربی تیم ملی انتظار دارد به واسطه آنچه بین‌شان در گذشته وجود داشته،‌ صحبت هایش را جور دیگری فرض کند(یعنی آنها را دشمنی قلمداد نکند). او همچنین به فضای رختکن تیمش بعد از بازی با هوادار اشاره کرده که در ایراد آن نطق تند تاثیر گذاشته که ظاهرا این مساله به درخواست سیاوش یزدانی و یکی دو بازیکن دیگر از مجیدی برمی‌گشته که از باشگاه انتظار حمایت در موضوع تیم ملی را داشتند.

اما بعد از اشاره به اینکه هر مربی‌ای می‌تواند هرطور که دوست دارد تیمش را بچیند و او نباید درباره ترکیب تیم ملی صحبت می‌کرده، مهم نکته‌ای که مجیدی به آن اشاره کرد، یک در خواست دوستانه از اسکوچیچ بود. مبنی بر اینکه درکل شان بیشتری برای استقلالی‌ها در نظر بگیرد که این مساله در فوتبال ایران مخالف چندانی ندارد. حداقل در این مقطع که استقلال در صدرجدول لیگ مهم ترین مدعی قهرمانی محسوب می‌شود. مجیدی به اسکوچیچ توصیه کرد با این سیاست دل هواداران بیشتری را متوجه نتایج خود در رقابت های آینده تیم ملی خواهد کرد. چراکه فوتبال ملی ایران به حمایت طرفداران استقلال به عنوان یکی از دو قطب اصلی فوتبال باشگاهی نیز نیازمند است.

نقطه اوج صحبت های مجیدی این بود که در نهایت خوشحالی مردم فاقد رنگ خاصی است و این پرچم ایران است که بالاتر از همه رنگ‌ها می‌درخشد.

با این صحبت‌ها پس از سکوت اسکوچیچ بعد از حرف‌های روز جمعه فرهاد مجیدی به نظر می‌رسد فضا بین این دو تا حد زیادی آرام خواهد بود، آنهم در شرایطی که استقلال به رقابت‌ها بازگشته و فردا مسابقه بسیار حساسی با پیکان در رقابت‌های جام حذفی دارد و فعلا تیم نیازی به این ندارد که تمرکز خود را به واسطه سایر مسائل بهم بریزد.