امیررضا واعظ آشتیانی گفت: آنهایی که امروز آقای قالیباف را نشانه رفتند، می‌خواهند اعتماد عمومی به حاکمیت سلب شود. آنها قصد دارند مردم را به سمت قضات‌های عجولانه و نادرست سوق دهند.

واعظ آشتیانی: قالیباف را نشانه رفته‌اند تا اعتماد به حاکمیت سلب شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت «خبر سراسری» امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به سایت «خبر سراسری» گفت: «در وهله نخست باید اشاره کنم که با رشد تکنولوژی به خصوص در حوزه نرم‌افزار ممکن است برخی برای اهدافی خاص اقدام به جعل صوت هم بکنند و باید از این جهت مراقب باشیم و دستگاه‌های امنیتی مراقب شیطنت‌های ضدانقلاب باشند. البته این سخن من حمل بر این نیست که فابل صوتی اخیر متعلق به افرادی که صدایشان پخش می‌شود هست یا خیر، بلکه می‌خواهم بگویم که این ماجرای انتشار فایل‌های صوتی آن‌قدرها که برخی تصور می‌کنند محکم نیست و باید حواسمان در اصالت‌سنجی آنها باشد و بدانیم که با رشد روزافزون تکنولوژی ممکن است این‌دست موضوعات بیشتر هم بشود و برای مثال با جعل صوت مسئولان سعی شود که اعتماد عمومی از بین برود».

او ادامه داد: «هم مقام معظم رهبری و هم مسئولان و بسیاری از کارشناسان بارها اشاره و تأکید کرده‌اند که بحث نفوذ در کشور یک موضوع جدی است؛ به همین دلیل لازم است که مسئولان حتی در جلسات خصوصی مراقبل سخنان و خاطره‌هایی که مطرح می‌کنند، باشند و در خیلی موارد ممکن است فردی که سخن می‌گوید عامل لورفتن فایل نباشد و جریان نفوذ این کار را بکند و اصلا دلیلی ندارد بدون درنظر گرفتن همه شرایط مسائل امنیتی مطرح شود».

این فعال سیاسی درباره اهداف پشت پرده حمله به قالیباف بیان کرد: «آنهایی که امروز آقای قالیباف را نشانه رفتند، می‌خواهند اعتماد عمومی به حاکمیت سلب شود. آنها قصد دارند مردم را به سمت قضات‌های عجولانه و نادرست سوق دهند و لباس مطالبه‌گری به تن کرده‌اند اما اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و به اسم مطالبه‌گری جنجال بر پا می‌کنند. همه رسانه‌های داخلی باید حواسشان جمع باشد که فریب رسانه‌های ضدانقلابِ خارجی را نخورند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «به اصلاح‌طلبان هم توصیه می‌کنم خوشحال نباشند که اکنون رئیس‌مجلس ایران مورد حمله قرار گرفته است زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر بخواهند هم‌صدا با خارج‌نشینان شوند باید بدانند که آسیاب به نوبت است و همان‌هایی که بی‌اعتمادی به کل نظام را نشانه‌ گرفته‌اند، فردای روز علیه اصلاح‌طلبان هم فایل‌سازی می‌کنند. کمااینکه در کشور قانون وجود دارد و همه قضاوت‌ها باید از طریق مسیر قانونی خودش صورت بگیرد. اگر کسی مدرکی دارد، می‌تواند به قوه قضائیه ارائه دهد کمااینکه در گذشته هم اتهاماتی مطرح شد که در دادگاه رد شد. اکنون هم همین‌طور است و نیازی نیست که افکار عمومی را به سمت سیاست‌زدگی بکشانند و اگر مدرک و حرف مستندی دارند، در دادگاه مطرح کنند. در نهایت من تصور می‌کنم در دستور کار معاندان ترور شخصیت‌های نظام قرار دارد. به یاد داریم روزگاری ترورها فیزیکی بود و حالا در دورانی قرار داریم که بیشتر ترورها سیاسی است».