علی‌رغم اشکالات واضح و محسوس در سبک بازی استقلال، این تیم جدی ترین مدعی فتح عنوان قهرمانی در لیگ برتر محسوب می شود.

وسواس عجیبی که استقلال و فرهاد را رها نمی‌کند! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در روزی که نتوانست موقعیت های چندانی را روی دروازه ذوب آهن ایجاد کند، با استفاده از خوی بارز فرصت طلبی خود در این فصل و البته درخشش سید حسین حسینی درون دروازه، موفق به کسب سه امتیاز حساس و دشوار این دیدار شد.

 علی‌رغم نمایشی متفاوت نسبت به ابتدای فصل، استقلال با فرهاد مجیدی وسواس صدرنشینی پیدا کرده و انگار به هیچ ترتیبی قصد ندارد این رتبه را با تیمی تقیسم کند.

1- استقلال در سه دیدار اخیر خود مقابل هوادار، پیکان و ذوب آهن عملکرد چندان خوبی نداشته و با درخشش دروازه بان خود، فرصت طلبی مهاجمان و البته شاید تکیه بر اتفاقات فوتبال به برتری دست یافته است. تیم سرحال و آماده فرهاد مجیدی نسبت به ابتدای فصل دچار افت نسبی شده که البته معمولا گریبان تمام تیم های مدعی را در بخشی از فصل می گیرد، اما ادامه این روند در روزهای دشوارتر و در مقابل رقیبان گردن کلفت شرایط را برای ادامه روند صدرنشینی استقلال دشوار می سازد.

2- بی تردید آبی پوشان بخشی از موفقیت های این فصل خود تا این مقطع را مدیون درخشش سید حسین حسینی درون دروازه هستند. بعد از سپری کردن یکی دو فصل متوسط و البته رفتن تا آستانه جدایی از استقلال و انتقال به سپاهان در ابتدای فصل، سید حسین در فصل جاری و به خصوص در هفته های اخیر تبدیل به وزنه مهمی در ترکیب استقلال شده و بارها با عکس العمل های درخشان خود دروازه را نجات داده است. با توجه به حضور رضایی روی نیمکت و حتی علیرغم جدایی رشید مظاهری، استقلال از این حیث احتمالا در لیگ برتر بی رقیب است.

3- فرهاد مجیدی در این فصل خریدهایی هم داشت که چندان برایش کارآمد نبود و در همین نیم فصل هم چند بازیکن از جمع ستاره های استقلال جدا شدند. اما این سرمربی جوان خریدهای خوبی نیز داشته و به نظر نام صالح حردانی را نیز باید به این لیست اضافه کرد. حالا فرهاد مجیدی که از معدود مربیانی است که از سیستم 2-5-3 استفاده می کند، از تمامی ابزارهای لازم از جمله فول بک های تند و تیز، سه مدافع میانی با کیفیت قابل قبول و مهاجمانی با سبک بازی متفاوت و مکمل یکدیگر برای کسب موفقیت برخوردار است.

4-  سلمانی در فصل جاری و به خصوص در هفته های اخیر احتمالا بهترین بازیکن استقلال لقب گرفته است. او امروز برای دومین دیدار متوالی با ارسال طلایی خود آبی پوشان را از شرایط دشواری نجات داده و بعد از دیدار مقابل پیکان و پاس تماشایی به ارسلان، امروز نیز تک گل استقلال را با ارسال خط کشی شده خود، ساخت و پرداخت. جعفر سلمانی در فصل جاری به قدری خوب ظاهر شده که احتمالا می توان نام او را در کنار مهدی مهدی پور، سید حسین حسینی و یکی دو نفر دیگر در لیست نامزدهای بهترین بازیکن فصل استقلال تا این مقطع قرار داد.

5- ، بازیکن مورد علاقه فرهاد مجیدی در فصل جاری به خوبی جواب اعتماد سرمربی جوان استقلال را داده است. تحرک فراوان در میانه میدان و پوشش دهی مناسب بین هافبک های دفاعی و مهاجمان، او را تبدیل به بازیکنی موثر در ترکیب استقلال کرده است. امیرحسین حسین زاده بلافاصله بعد از گل استقلال فرصت خوبی برای زدن گل دوم هم داشت، اما حرکت انفرادی او از میانه میدان در نهایت به نتیجه ختم نشد.

6- علیرغم اطلاق واژه هایی کلیشه ای و اشتباه به سرمربیانی چون مهدی تاتار یا رسول خطیبی و یکی دو نفر دیگر در سال های اخیر، نسل جدید مربیان لیگ برتر تیم های قابل احترامی را روانه مسابقات کرده اند. مهدی تاتار و تیمش حتی اگر امروز به سه امتیاز می رسیدند هم عجیب نبود و نمایش این تیم در استادیوم آزادی احتمالا تحسین هواداران استقلال را نیز برانگیخته است.

7- فرهاد مجیدی تبدیل به اولین سرمربی تاریخ  لیگ برتر شد که با حضور در کمتر از ۵۰ بازی روی نیمکت مربیگری، به رکورد حداقل 100 امتیاز رسیده است. علیرغم اشکالات قابل توجه به سبک بازی استقلال در هفته های اخیر، فرهاد مجیدی تیم قابل احترامی ساخته که به هر نحوی موفق به کسب سه امتیاز می شود و این شاید مهم ترین ویژگی برای یک تیم قهرمان است.