لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن متخصص درخشش در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان است.

لیونل مسی به مرحله مورد علاقه خود رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امشب برای اولین بار در تاریخ فوتبال لیونل مسی با لباسی به غیر از بارسلونا برابر رئال مادرید بازی خواهد کرد. پاری سن ژرمن تا ساعاتی دیگر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان پذیرای رئال مادرید است و تاریخ نشان می دهد ستاره آرژانتینی از بخت بالایی برای گلزنی در بازی امشب برخوردار خواهد بود.

لیونل مسی در دوران ورزشی خود با لباس بارسلونا 32 بار در مرحله یک هشتم نهایی به میدان رفته، 29 بار موفق به گلزنی شده و شش پاس گل ارسال کرده تا با اثرگذاری در به ثمر رسیدن 35 گل، از این حیث در بین تمامی بازیکنان این تورنمنت بی رقیب باشد. همچنین این ستاره آرژانتینی با پنج بار گلزنی در دیدار مقابل لورکوزن در سال 2012، رکورد بیشترین تعداد گلزنی در یک مسابقه در این مرحله و البته کل لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داده است. 

البته شرایط در سال های پایانی در ال کلاسیکو برای لیونل مسی چندان خوب نبود. مسی از مارچ 2019 در مقابل رئال مادرید پیروز نشده و در هفت بازی متوالی در باز کردن دروازه این تیم ناکام مانده است. آخرین گل لیونل مقابل لوس بلانکوس در ماه می 2018 به ثمر رسید و او به دنبال بازگشت به روزهای درخشان گذشته در دیدار امشب خواهد بود.

البته در کل لیونل مسی برابر رئال مادرید 26 بار موفق به گلزنی شده و فقط مقابل سویا (38)، اتلتیکو مادرید (32)، والنسیا (31) و بیلبائو (29) آمار بهتری داشته است. مسی با 45 تقابل مقابل رئال مادرید از این حیث رکورددار بوده و کارنامه او 19 پیروزی، 11 تساوی و 15 باخت را به ثبت رسانده است.