به نظر می‌رسد که تلاش‌های پاری سن ژرمن برای حفظ کیلیان امباپه، ستاره این تیم، وارد فاز جدیدی شده است.

پای ماکرون به جنجال جدایی امباپه از PSG باز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد امباپه با پی اس جی در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و بسیاری او را از همین حالا بازیکن رئال مادرید می‌دانند اما مدیران این باشگاه فرانسوی از تلاش برای حفظ او ناامید نشده‌اند.

به نظر می‌رسد که دیپلماسی و سیاست نیز جز ابزارهایی هستند که شاید نقش مهمی را در آینده امباپه ایفا کنند. ادامه حضور او در پاریس نه تنها به سود پی اس جی خواهد بود، بلکه مسئله‌ای است که در بالاترین سطوح کشور فرانسه نیز مطرح شده است.

رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند که امانوئل ماکرون که پیش از این بارها در طول دوران حضورش بر مسند ریاست جمهوری فرانسه از علاقه به امباپه صحبت کرده بود، خواهان ادامه حضور این بازیکن در پایتخت این کشور است.

نیکولاس سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه، نیز یکی از کسانی بود که دیدار پاری سن ژرمن برابر رئال مادرید را از نزدیک و در جایگاه ویژه تماشا کرد و شاهد درخشش امباپه در این بازی و گل حساسی او در دقایق پایانی بود

علاقه ماکرون به حفظ این جواهر فرانسوی در این کشور موضوع جدیدی نیست. او پیش از این در شب آغاز رقابت‌های یورو 2020 در ژوئن 2021 گفت:« پی اس جی باشگاه بزرگی است که می‌تواند باعث رشد امباپه شود و من فکر می‌کنم ماندن او در این تیم اهمیت بسیاری برای این باشگاه و لیگ فرانسه دارد.»

رییس جمهور فرانسه پیش از این تاکید کرده بود که هرگز یک فوتبالیست را برای ترک کردن این کشور تحت فشار نخواهد گذاشت اما مطرح شدن این اظهارات و این اخبار بدون شک نشان دهنده تلاش‌های جدی و عزم راسخ پی اس جی برای برگرداندن نظر امباپه است.

این اتفاق به موضوعی حیثیتی برای مالکان قطری این باشگاه فرانسوی تبدیل شده و تمام تلاش آنها در حال حاضر به متقاعد کردن امباپه معطوف شده است.

آنها به هیچ وجه دوست ندارند که در آستانه برگزاری جام جهانی 2022 در قطر تصویری که از مهم‌ترین باشگاه متعلق به خاندان سلطنتی این کشور به جهان ارائه می‌شود، جدایی امباپه و انتقال او به رئال مادرید باشد.