مشکل این روزهای فوتبال ایران در رابطه با اعزام فوتبالیست ها به خدمت سربازی از چند دهه قبل دامنگیر جوانان فوتبالیست بوده است و نقل امروز و دیروز نیست.

فوتبالیست های مشمول در راه سربازی (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه "، سالها قبل و در دهه 60بازیکن جوانی که به سن اعزام به سربازی می رسیدند ،باید به خدمت مقدس سربازی می رفتند و در تیم های نظامی آن روزها که در تهران کم نبودند به دوران ورزشی خود ادامه می دادند.در آن سالها قوانین این روزها برای ورزشکاران حرفه ای نوشته نشده بود و بازیکنان به عنوان عضوی از جامعه  به محض مشمول شدن باید به خدمت سربازی می رفتند.

تیم های معروف آن دوران که در رقابت های باشگاه های تهران در دسته اول تا چهارم سابقه فعالیت داشتند و بازیکنان بزرگی نیز در این تیم ها بازی کردند عبارت بودند از نیروی زمینی ،پاس تهران ،نیروی هوایی،ستاد مشترک، ژاندارمری و تکاور که بازیکنان سرباز را جذب می کردند. حضور مجتبی محرمی در نیروی زمینی ،فرشاد پیوس در نیروی هوایی، اصغر مدیرروستا در ستاد مشترک،احمد رضا عابدزاده و جواد زرین چه در ژاندارمری، محمدحسن انصاری فر در تکاور در اوج جوانی از مثال های متعددی از دوران حضور بزرگان تاریخ فوتبال ایران در تیم های نطامی است .

در بریده نشریات آن سالها در بهمن ماه سال ۶۱از اعزام طیف جدیدی از فوتبالیست ها به خدمت سربازی گفته شده است. رضا محتشم ، سعید سلطانی فر، رضا جلولی ،مسعود صوفی و محمد امان زاده از بازیکنان مهم آن سالها هستند که در آن روزها لباس مقدس سربازی را به تن کرده اند

گفتنی است در همان سالها و در دهه 60سرخ های پایتخت در جام باشگاه های تهران بابت استفاده از رضا عابدیان مشمول و جوان به مدت مجموعاً 88دقیقه در سه بازی که دوتای آن را پیروز شده بودند و یکی را شکست خورده بودند با نتیجه سه برصفر بازنده شد تا در جامی که در دو گروه برگزار می شد و از هر سمت دو تیم صعود می کردند، از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز بماند.