ستاره تیم ملی والیبال ایران شب بسیار درخشانی را در جریان پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل تیم دوم جدول داشت.

گزارش: لقب جدید سعید در ترکیه: بابا معروف!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حضور سعید معروف در تیم فنرباغچه ترکیه بازتاب های زیادی در رسانه های این کشور داشت. این انتقال بزرگ در حالی رقم خورد که کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بعد از بازی های المپیک راهی امریکا شده بود. برخی ها از پایان کار او به عنوان بازیکن خبر می دادند اما سعید طی تصمیمی غافلگیر کننده، بعد از چند ماه سکوت و دوری از فضای بازی، راهی لیگ ترکیه شد تا پیراهن فنر را به تن کند. تجربه قبلی باشگاهی او تحت تاثیر کرونا، خیلی موفقیت آمیز نبود اما استقبال گرم هواداران فنرباغچه از ستاره تیم ملی ایران باعث شد تا او دوباره انگیزه بگیرد.

بعد از چند بازی حضور در ترکیب فنرباغچه، در بازی شب گذشته شاهد رونمایی از سعید معروف واقعی بودیم؛ پاسوری که فراتر از پاس دادن، یک لیدر واقعی در زمین بود و در قامت یک ستاره، مثل سال های قبل هر کاری که دوست داشت انجام داد؛ او جای خالی انداخت، اسپک زد، امتیاز سرویس گرفت، با دفاع تک نفره امتیاز کسب کرد و در انجام وظیفه اصلی خود یعنی پاس دادن هم کم اشتباه و هوشیار عمل کرد.

مدافعان روی تور تیم حریف بارها با پاس های غیرقابل پیش بینی سعید کاملا از جریان بازی خارج شدند و اگر بخواهیم در چند کلمه توصیف کنیم، استادی سعید برای والیبالی های ترکیه اثبات شد؛ بعد از بازی و در میان کامنت های توئیتر رسمی فنرباغچه، عبارت "معروف بابا" را خیلی شاهد بودیم؛ بابا لقبی است که ترکیه ای ها به یک بزرگ یا استاد در کار خود اعطا می کنند.

فنرباغچه شب گذشته در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ والیبال ترکیه به مصاف بانک کشاورزی (تیم دوم جدول) رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داده و در مکان چهارم جدول جای بگیرد. سعید معروف در این دیدار همان نقشی را ایفا کرد که در ذات بازی اش نهفته است. او بعد از تنها چند بازی توانست اعتماد هم تیمی ها و کادرفنی را به توانایی های خود جلب کرده و به مغز متفکر فنر تبدیل شود. او با اعتماد به نفس بالا در تیمی که یک ماه است در آن حضور یافته، نقش لیدر را به خوبی ایفا کرد و به قدری درخشید که بخش قابل توجهی از توئیت های مربوط به پیروزی فنر مقابل بانک کشاورزی به درخواست هواداران از باشگاه برای تمدید قرارداد پاسوری اختصاص داشت که حضورش در ترکیب، شرایط بازی تیم را تغییر داده است.

هواداران فنر البته حق داشتند که شگفت زده شده و مدام بگویند "سعید معروف تو تا حالا کجا بود؟!"؛ آنها به دیدن این حجم از توانایی های فردی منحصربفرد در یک پاسور والیبال عادت نداشتند؛ پاسوری که چندین امتیاز مستقیم را با جای خالی های هوشمندانه، دفاع و سرویس برای تیمش به دست آورد و حتی ابایی از زدن آبشار هم نداشته و در میان چشمان از حدقه بیرون زده بازیکنان حریف، توپ برگشت داده شده را یک ضرب، روی تور به امتیاز تبدیل کند. سعید در نقش یک ستاره، در بازی بزرگ، تعیین کننده ظاهر شد تا توانایی هایش را به رخ بکشد. هواداران فنر انتظار برد در این دیدار اگر داشتند به سه – دو هم قانع بودند اما تیم شان با "معروف بابا" به قدری مقتدر بود که سه ست پیاپی را برده و پیروز شود.

در ادامه چند حرکت جذاب سعید معروف که بدون اهمیت حساسیت بالای بازی و قدرت تیم حریف آنها را انجام داد و همگی به امتیاز تبدیل شدند را مرور می کنیم:

بازی خیلی پایاپای شروع شد و دو تیم امتیازات را موازی با یکدیگر کسب می کردند. در چنین شرایطی، معروف اولین حرکت خود را زد و توپ دوم را در حالی که همه منتظر پاس او برای مهاجمان بودند، با دو دست روانه زمین حریف کرد؛ مدافعان روی تور بانک کشاورزی که منتظر توپ سوم برای پرش بودند، فقط توانستند فرود توپ معروف را تماشا کنند.

بازیکنان حریف هنوز از شوک جای خالی اول معروف خارج نشده بودند که او تنها چند امتیاز بعد بازهم توپ دومی را که برایش رسیده بود را به دورترین قسمت زمین حریف فرستاد؛ جایی که لیبروی بانک کشاورزی هرچه پرید به توپ نرسید و امتیاز دهم برای فنر کسب شد.

ست دوم در امتیازات ابتدایی خود قرار داشت که یک رالی زیبا شکل گرفت، پایان دهنده این رالی کسی نبود جز سعید معروف؛ او توپ برگشتی حریف که به سختی انجام شده بود را در همان ضرب اول و با یک آبشار دیدنی به امتیاز تبدیل کرد تا دیگر همه، حتی آنهایی که با سه حرکت قبلی به وجد نیامده بودند هم انگشت به دهان بمانند. پرش سعید و اسپک او در میان بهت همه حتی هم تیمی هایش در این صحنه خیلی جالب بود.

با این دفاع روی تور تک نفره، سعید معروف کلکسیون امتیازگیری های خود را تکمیل کرد تا حسابی دل هواداران فنر را ببرد.

سرویس مواج در امتیاز پایانی، تیر خلاص معروف در ست اول بود؛ او بدون استرس ضربه نرمی به توپ زد. لیبروی حریف موفق به انجام دفاع لازم روی این ضربه نشد تا یک ست پوینت اول با سرویس سعید کسب شود.

هواداران فنرباغچه بعد از تماشای چنین نمایشی بود که به وجد آمدند و لب به تحسین معروف گشودند؛ ستاره ای که بعضی ها او را "بابا" خطاب می کنند که به نوعی همان استاد در میان ما ایرانی هاست. تعدادی از این توئیت ها را در ادامه می خوانید:

این دو توئیت از جمله توئیت هایی هستند که هواداران فنر از عبارت "معروف بابا" در ستایش پاسور جدید تیم شان استفاده کرده اند.

خیلی ها هم معتقدند که با حضور معروف سطح بازی فنرباغچه خیلی ارتقا یافته است. توئیت بالا به طنز از تاثیر بالای سعید در تیم نوشته؛ به حدی که حتی موتور متین(بازیکنی که در این چند وقت اخیر هواداران خیلی به نحوه بازی اش معترض بودند) هم به کار افتاده است!

و توئیتی دیگر در ستایش معروف بابا که او را پاسور بزرگ نامیده است.

خیلی ها از جمله این دو کاربر هم خواستار تمدید قرارداد معروف و موسوی شده اند.

داداش...با اومدن تو، بهار هم اومد...

این سه کاربر در کامنت های خود به تاثیر مثبت حضور معروف در ترکیب فنر اشاره کرده اند/ آنها معتقدند که حضور پاسوری مثل او کیفیت تیم شان را بالا برده است.