مربی اسپانیایی تیم ملی زنان اوکراین و دستیارش به مرز لهستان رفته تا از این کشور جنگ زده خارج شوند.

فرار از کی‌یِف، روایت مربی سابق بارسا از جنگ اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، کمی قبل از ساعت ۴ صبح روز پنج‌شنبه پنجم اسفند به وقت اروپای مرکزی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی از آغاز "عملیات نظامی" در اوکراین خبر داد. اندکی پس از آن، شاهدان عینی از صدای انفجار در شهرهای اودسا و خارکف گزارش دادند.

ارتش روسیه اعلام کرده این کشور با "سلاح‌هایی با دقت بالا" به زیرساخت های نظامی اوکراین حمله می‌کند.

لوئیز کورتز مربی سابق تیم زنان بارسلونا که مدتی است هدایت تیم ملی زنان اوکراین را برعهده دارد، در مصاحبه ای اختصاصی با موندودپورتیوو به توصیف شرایط کنونی خود و کشور اوکراین پرداخت. او تا زمان حمله اطلاعی از این قضیه نداشت و  با هشدار ژوردی اسکوار مربی بدنساز و صدای آژیر خطر از خواب بیدار شد.

کورتز در این رابطه گفت:« حوالی ساعت 6:30 صبح بود که صدای آژیر ضد هوایی به گوش رسید.

اولین کاری که ما انجام دادیم تماس با سفارت بود که در آن زمان اطلاعات بسیار کمی از قضایا داشت. این یک وضعیت سورئال و شبیه یک سکانس فیلم است. سر و صدا شبیه ترقه به نظر می رسید، اما ما بلافاصله متوجه شدیم که چه اتفاقی رخ داده است. آنها فرودگاه اینجا در کی‌یف را بمباران کرده اند و قبلاً حریم هوایی را بسته اند.»

 کورتس و اسکورا وقتی به تماس موندودپورتیوو پاسخ دادند، در حال خروج از هتل بودند و سوار یک ون شدند که فدراسیون فوتبال اوکراین به آنها داده بود:« ما کوله پشتی را با آذوقه و آب پر کرده ایم، چون آنها ما را به غرب کشور، به Lviv در حدود 540 کیلومتری کی‌یف می فرستند تا بتوانیم از آنجا به لهستان نزدیکتر شویم.

الان ما به بانک می رویم و بعد از آن 7 یا 8 ساعت در وَن خواهیم بود. ما خوش شانس هستیم که فدراسیون را داریم که همه امکانات را در اختیار ما قرار داده است. حالا خواهیم دید که چگونه و چه زمانی به آنجا می رسیم. بسیاری از جاده ها و پمپ بنزین‌ها بسته هستند.»

فراتر از همه چیز، کورتس تأیید می کند که ما خوب و سالم هستیم و با خانواده خود در تماسیم اما تاکید می کند که این اتفاقات جدی است و شوخی و بلوف نیست. اودر انتهای آرزو کرد:«امیدوارم فردا بتوانیم در خانه باشیم.»