یونان نیز برای کمک به اوکراین اعلام آمادگی کرد/ آنکار یونان را متهم به سوءاستفاده کرد!

بحران روسیه - اوکراین پیچیده شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نخست وزیر یونان امروز شنبه در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، کشورش از شدیدترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت کرده و آماده ارائه کمک است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در گفت‌وگویی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت، وزارت بهداشت یونان دارو و تجهیزات پزشکی به اوکراین ارسال می‌کند.

مقامات وزارت امور خارجه یونان و خود سفیر این کشور در اوکراین گفتند، کارمندان سفارت یونان و سفیر آن در کی‌یف که روز جمعه به دلایل امنیتی با خودرو این شهر را ترک کردند، به سلامت از مرز مولداوی عبور کردند.

آنها گفتند که کنسولگری‌هایشان در شهرهای ماریوپول و اودسا برای کمک به شهروندان یونانی و مهاجران باز خواهند بود.

از طرف دیگر، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اتهام همتای یونانی خود درباره اینکه ترکیه از وضعیت اوکراین سوء استفاده می‌کند را رد کرد.

مولود چاووش‌اوغلو در توییتر نوش: در حالی که جهان روی فاجعه اوکراین تمرکز کرده دوست من نیکوس دندیاس،‌ وزیر خارجه یونان روی یک سرگرمی خود یعنی خدشه دار کردن وجهه ترکیه به هر طریقی تمرکز کرده است.

او افزود: چنین توجهات و تلاشی بسیار ناراحت کننده است.

پیشتر طی امروز دندیاس گفته بود،‌ ترکیه از وضعیت اوکراین به شکل فرصت‌طلبانه سوء استفاده می‌کند.

نیروهای روسیه امروز شنبه برای سومین روز متوالی شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف پایتخت را با توپخانه و موشک‌های کروز مورد حمله قرار دادند.

ایسنا