به گزارش روزنامه الاخبار منابع آگاه ایرانی اعلام کردند کامالا هریس، معاون جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که هفته گذشته برگزار شد، خواستار ملاقات مستقیم با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران شده بود که با پاسخ منفی طرف ایرانی مواجه شد.

واکنش ایران به درخواست معاون بایدن برای دیدار با امیرعبداللهیان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزنامه از منابع آگاه ایرانی مطلع شد که در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ ، کامالا هریس پیامی را از طریق واسطه ها برای هیئت ایرانی مستقر در آنجا فرستاد .

به گفته منابع آگاه ایرانی، هریس در این پیام خواستار مذاکره مستقیم با حسین امیر عبد اللهیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ شده بود اما وزیر خارجه ایران بر اساس تصمیمی که تهران به آن پایبند و آن مخالفت با هر گونه گفتگوی مستقیم با واشنگتن است، این تقاضا را که بارها از جانب هیئت آمریکایی تکرار شده است، نپذیرفت.

حسین امیرعبداللهیان ضمن اعلام مخالفت با هر گونه گفتگوی مستقیم با واشنگتن، بر ادامه پیشبرد جدی روند مذاکرات درباره توافقنامه هسته ای در وین بدون نیاز به حضور آمریکایی ها بر سر میز مذاکرات تاکید دارد.

مقامات ایران در گفتگو با الاخبار اعلام کردند که آمریکا طی ماه های اخیر بارها تلاش کرده است تا ایران را متقاعد سازد به طورمستقیم با مقامات آمریکا مذاکره کند و چند کشور از جمله قطر را مامور کرد تا میان واشنگتن و تهران میانجی گری کند اما ایران هیچ گونه وساطت در این مورد را نپذیرفت .

منابع ایرانی تاکید کردند ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در سفر اخیر خود به قطر با مقامات این کشور در مورد پرونده مذاکرات هسته ای در وین گفتگو کرده است.

به گفته منابع ایرانی، ابراهیم رییسی در دیدار با مقامات قطر بر تحقق شروط اصلی ایران در مذاکرات وین شامل لغو تحریم‌ها، تضمین آمریکا در مورد پایبندی به توافقنامه هسته ای ( برجام)، خودداری از خروج از آن و بازگرداندن دوباره تحریم ها علیه ایران و نیز بسته شدن پرونده تاسیسات هسته ای ادعای ( غرب) در ایران تاکید کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین