سرمربی ترکیه ای تراکتور امروز در حالی کار خود را در این تیم شروع می کند که چهار سال پیش در چنین مقطعی، اولین امتیاز آسیایی خود را با سرخ پوشان گرفت. البته حریف امروز هم یک حریف خوش یمن برای این مربی است.

شروع دوباره ساغلام؛ تاریخ و حریف ویژه (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ارطغرول ساغلام، هفته گذشته با حضور در تبریز به قرارداد همکاری خود با باشگاه تراکتور را رسما امضا کرد تا جانشین زونیمیر سولدو در ادامه لیگ بیست و یکم شود. ساغلام در شرایطی هدایت تراکتور را در این مقطع سخت به عهده گرفت که در سال 1396 نیز در شرایط مشابهی، این مسئولیت را پذیرفته بود. این مربی ترکیه ای در آخرین سال تراکتورِ پیش از خصوصی سازی، تیم را با رتبه یازدهم به آخر فصل رساند و در پایان همان فصل نیز به همکاری خود با سرخ پوشان پایان داد.

در بازگشت دوباره به تراکتور، ساغلام ماموریت مشابهی دارد و باید سرخ پوشان را از شرایط فعلی که شباهت زیادی به شرایط چهار سال قبل دارد نجات دهد. او امروز مقابل شهرخودرو برای اولین بار روی نیمکت تراکتور می نشیند تا خاطرات 4 سال پیش دوباره برای این مربی و هواداران تیم تبریزی زنده شود.

شروع کار ساغلام در تراکتور در تاریخ جالبی رقم خورده است. او چهار سال پیش در چنین مقطعی (14 اسفند 1396) همراه با تراکتور اولین امتیاز آسیایی خود را مقابل الجزیره کسب کرد. این دیدار در ورزشگاه محمد بن زاید برگزار شد و تراکتور بعد از شکست در دو بازی نخست خود، اولین امتیاز آسیایی اش را با کسب تساوی بدون گل، به دست آورد.

حال باید دید در تقابل امروز مقابل شهرخودرو، ساغلام و شاگردانش چه نتیجه ای را کسب خواهند کرد؛ جالب اینجاست که این مربی اولین سه امتیاز خود در مقطع اول حضورش در ایران را نیز مقابل همین تیم شهرخودرو کسب کرده بود؛ در آن دیدار که در تاریخ سیزدهم بهمن 1396 برگزار شد، تراکتور با سه گل از سد حریف خود گذشت. پهلوان (دو بار) و مهدی پور گل های تراکتور در آن دیدار را به ثمر رسانده بودند.