باشگاه یوونتوس همچنان در تلاش است تا اسکودتوی سال 2006 را که از این باشگاه گرفته شد بار دیگر پس بگیرد.

تلاش یووه برای پس گرفتن اسکودتوی کالچو پولی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی یوونتوس در سری A در سال 2006 به دلیل تبانی از این باشگاه گرفته شد و این تیم به سری B سقوط کرد. 

با این حال این باشگاه شانزده سال است که تلاش می‌کند این عنوان را بار دیگر پس بگیرد و حالا درخواست تجدید نظر جدیدی را در همین زمینه به دادگاه لاتزیو ارائه کرده است. 

بانوی پیر اعتراضی را به رای انجمن فدرال فدراسیون فوتبال ایتالیا انجام داده که درخواست آنها برای ابطال موارد درج شده در پرونده از سوی افسر گیدو روسی در تاریخ 26 جولای 2006 را ردکرده است. این در حالی است که او در ژانویه 2019 مدعی شده بود که این موارد ذکر شده فاقد اعتبار بوده‌اند. 

در شکواییه مطرح شده از سوی این باشگاه آمده:« این دعاوی علیه این تصمیم است چرا که قاضی ورزشی برای بررسی شرایط این مشکل در پرونده یوونتوس به کار گرفته نشد و این باشگاه درخواستی را تقدیم دادگاه عالی فدرال هم کرده بود. دادگاه عالی فدرال در تاریخ 11 جولای 2019 اعلام کرد که این درخواست فاقد اعتبار است.»

باشگاه یوونتوس در ادامه مدعی شده:« شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال در تاریخ 30 آگوست 2019 نیز این تصمیم را رد کرده است. این تصمیمات پیش از این که از سوی هیئت تصمینی ورزشی فاقد اعتبار اعلام شود، از سوی یووونتوس نیز با اعتراض مواجه شده بود.»

یوونتوس از سال 2006 تا به حال نزدیک به 37 اعتراض به گرفتن جام قهرمانی لیگ ایتالیا را در دادگاه‌ها انجام داده که آخرین آنها مربوط به ژانویه 2020 بود و از سوی دادگاه به آنها اعلام شد که اعتراضات متوالی و مطرح کردن این شکایت‌ها نتیجه‌ای برای آنها به همراه ندارد اما مدیران این تیم تصمیم گرفتند که باز هم این روند را تکرار کنند. 

یوونتوس اعلام کرده که قدم بعدی آنها طرح دعوی در دادگاه اجرایی منطقه لاتزیو است و قرار بود اولین جلسه طرح شکایت روز گذشته برگزار شود.