8 تیم باقی مانده جام حذفی برای کسب قهرمانی تلاشی فشرده و حساس خواهند داشت.

شما بگویید: جام حذفی ایران به چه تیمی می‌رسد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته قرعه کشی مرحله یک چهارم و نیمه نهایی جام حذفی در حالی برگزار شد که دو تیم پرسپولیس و استقلال به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی، در دو طرف نمودار قرار گرفتند تا به این ترتیب و برخلاف دو سال قبلی، احتمال تقابلشان تا بازی فینال ناممکن باشد.

پرسپولیس ابتدا باید در تهران مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرد و سپس با برنده خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان دیدار خواهد کرد. بدشانسی پرسپولیس این است که مس رفسنجان در آن سو شانس بیشتری برای صعود دارد و در صورت پیروزی، میزبان حریف خود در نیمه نهایی خواهد بود که در این صورت پرسپولیس باید یک دیدار را مقابل حریفی سرسخت در خارج از خانه برگزار کند؛ هرچند که عبور از الومینیوم اراک باانگیزه هم چندان کار آسانی نخواهد بود.

استقلال نیز مثل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی میزبان خواهد بود و به همین خاطر بازی این دو تیم در دو روز متفاوت برگزار می‌شود. استقلال ابتدا میزبان نساجی است و سپس باید به مصاف برنده دو تیم لیگ یکی و شگفتی ساز مس کرمان و خیبر خرم‌آباد برود که رقابتی حساس برای صعود به لیگ برتر هم دارند.

نکته مهم این است که در مرحله نیمه نهایی حداقل یک تیم از لیگ‌های پایین‌تر حضور خواهد داشت. احتمال دارد پرسپولیس و استقلال برای صعود به فینال با تیم دسته اولی و دومی دیدار کنند. البته نساجی و آلومینیوم اراک نیز امیدوارند که با عبور از دو تیم سرخابی، راه قهرمانی یک تیم جدید در جام حذفی را هموار کنند.

بازیهای مرحله یک چهارم نهایی در سه روز (20، 21 و 22 فروردین) برگزار خواهد شد و دیدارهای نیمه نهایی در روز 28 و 29 فروردین به انجام می‌رسد و بازی فینال با 9 روز فاصله، هفتم اردیبهشت خواهد بود. نکته مهم اینکه احتمال دارد دیدار نهایی در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

در تاریخ جام حذفی استقلال با 7 قهرمانی و پرسپولیس با شش قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌ها به شمار می‌روند و پرسپولیس امیدوار است تا این فصل، به آمار قهرمانی آبی پوشان برسد. این در حالی است که البته در دو سال اخیر دو بار در پنالتی پرسپولیس را حذف شده است.

به نظر شما در حالی که کورس قهرمانی لیگ برتر با استقلال و پرسپولیس تشکیل شده، در جام حذفی کدام تیمها به فینال خواهند رسید و چه تیمی شانس اول قهرمانی خواهد بود؟ پیش بینی خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید؛ دیدگاه شما در سریعترین زمان ممکن بررسی خواهد شد.