فدراسیون فوتبال ترکیه نام داور مطرح این کشور را از لیست قضاوت در ادامه فصل باشگاهی این کشور حذف کرد.

 بروز رسانی جنجالی لیست داوران در ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کمیته داوران فدراسیون فوتبال ترکیه لیست داوران سوپر لیگ این کشور را بروزرسانی کرد. در این بروزرسانی نام 13 داور از جمله چهره های سرشناسی چون چاکر برای قضاوت در ادامه مسابقات این فصل حذف شده است. این تصمیم با توجه به محدودیت سنی و شکایات باشگاه ها از داوران اتخاذ شده و تا پایان فصل اجرا خواهد شد.

با توجه به بیانیه منتشر شده در سایت فدراسیون فوتبال ترکیه جونیت چاکر به همراه 12 داور دیگر، راهی تعطیلات اجباری خواهند شد و باید ادامه بازی های این فصل ترکیه را در نقش تماشاگر دنبال کنند. این تصمیم حواشی زیادی به همراه داشته است. خیلی ها معتقد هستند که داوری در هفته های حساس پیش رو، تحت الشعاع تصمیم فدراسیون قرار خواهد گرفت و می تواند اشتباهات و جنجال های بزرگی را در پی داشته باشد.

جونیت چاکر، داور مطرح ترکیه ای که قضاوت های مهمی در لیگ قهرمانان اروپا و بازی های ملی داشته، به دنبال حضور در جام جهانی 2022 است. او شاید حق قضاوت در ترکیه را در ادامه فصل نداشته باشد اما مذاکرات موفقیت آمیزی با فدراسیون فوتبال عربستان برای قضاوت در این کشور کرده است و به نظر می رسد که در  ادامه فصل در این کشور حضور داشته باشد تا خود را برای جام جهانی آماده کند. آتش بیتنل، یکی از داوران بین المللی سابق فوتبال ترکیه این خبر را تایید کرده است.

این داور 45 ساله طی سال های اخیر قضاوت های مهم بسیاری در فوتبال اروپا کرده است. او در جام های جهانی 2014 و 2018 حضور داشت و بازی هایی چون هلند – آرژانتین (نیمه نهایی جام جهانی 2014)، ایران – مراکش (گروهی جام جهانی 2018) و کرواسی – انگلیس (نیمه نهایی جام جهانی 2018) را قضاوت کرد. چاکر برای حفظ آمادگی و بیرون نماندن از گود داوران فعال، تصمیم دارد تا در صورت حصول توافق نهایی در عربستان داوری خود را طی ماه های آینده ادامه دهد.