دروازه‌بان باتجربه گل گهر سیر جان شکست تیمش با ضربات پنالتی مقابل استقلال را یک اتفاق تلخ خواند و به توضیح شیوه عجیبش برای مهار پنالتی حریفان اشاره کرد.

فروزان: تصمیم داور شب سیاه فوتبال ایران را رقم زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، محسن فروزان اکنون به دروازه‌بانی قابل اتکا در ضربات پنالتی تبدیل شده است. او در فصل گذشته خصوصا در دو مقطع در جدال برابر سپاهان و استقلال در جام حذفی توانست با مهار پنالتی حریفان، تیمش را به قهرمانی برساند و در آخرین بازی تیمش نیز بدشانس بود که در ریباند پنالتی مقابل یامگا ناکام ماند. گلر شمالی گل گهر سیرجان در گفتگو با خبرنگار ما به شیوه عجیبی که برای مهار پنالتی‌ها در نظر گرفته اشاره می‌کند و به توضیح آن پرداخته است.

برنده واقعی جدال استقلال تیم ما بود

فروزان در ابتدا با اشاره به عملکرد موفق تیمش و موقعیت‌هایی که مقابل حریف شکل دادند، اینطور می‌گوید: بازی خوبی بود اما برنده واقعی بازی ما بودیم؛ ما از همه لحاظ نسبت به باشگاه بزرگ استقلال تیم برتر زمین بودیم. با این حال هواداران فوتبالی بازی خوبی را شاهد بودند و علیرغم تلاشی که تیم ما برای کسب نتیجه در این جدال داشت به آن نرسیدیم.

الگویی برای پنالتی گرفتن ندارم و شیوه خودم است

وی درباره شیوه و الگویی که برای مهار پنالتی‌ها در نظر گرفته اینطور توضیح داده است: سبک پنالتی گیری خودم را دارم و الگویی برای این کار ندارم. من در سال گذشته سابقه گرفتن پنالتی را داشتم و حتی در تقابل‌های بزرگ در جام حذفی، من بازی را درآوردم و قهرمانی فولاد با گرفتن پنالتی‌های من رقم خورد و طبیعتا آنجا خیلی به چشم آمد.

آدرس دادن فن پنالتی گرفتن من است

گلر آبی‌های سیرجان در ادامه با اشاره به شیوه خود گفت: پنالتی گرفتن من شامل خیلی مسائل می‌شود که نمی‌توانم آنها را لو بدهم. یکی از شیوه‌هایم آدرس دادن هست و اگر زننده ضربه در تله آدرس من بیفتد کارش تمام است؛ مثل پنالتی اول استقلال که به یامگا گفتن می‌زنی وسط و خودم می‌دانستم باید به راست بپرم. وقتی گفتن می‌زنی وسط همان لحظه وسط را برای خودم ۱۰۰ درصد کنسل کردم و می‌دانستم دیگر آنجا نمی‌زند؛ در نتیجه با خیال راحت به راست رفتم و پنالتی را مهار کردم. با آدرس‌هایی که به بازیکنان حریف می‌دهم، بعضی مواقع آنها را به اشتباه می‌اندازم.

ماجرای پنالتی دوم یامگا و استقلال

در تصاویری که از لحظه پنالتی دوم استقلال منتشر شده، کل کل شدیدی بین فروزان و یامگا دیده می‌شود. فروزان در اینباره می‌گوید: می‌دانستم یامگا استرس دارد و من هم مثل پنالتی اول آدرس اشتباه دادم تا راست را برای او قفل کنم که ضربه را به وسط دروازه بزند. یامگا برای بار دوم هم فریب خورده بود و می‌خواست به وسط دروازه بزند ولی متوجه شد دستش را خواندم و با حرفه‌ای گری در لحظه آخر مچ پایش را پیچاند و به سمت راست زد. من آدرس را می‌دهم و گاهی بازیکنان به تله می‌افتند و گاهی نه؛ پنالتی گرفتن خیلی لذت‌بخش است و من برای مهار پنالتی هر کاری می‌کنم.

سه امتیاز حق ما بود اما داور به ما نداد

دروازه‌بان گل گهر با اشاره به تلاش تیمش و کیفیتی که مقابل استقلال به نمایش گذاشتند گفت: سه امتیازی که حق ما بود، ندادند؛ ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که استفاده نکردیم. اگر از موقعیت‌ها بهتر استفاده می‌کردیم می‌توانستیم با اختلاف گل بالا برنده بازی باشیم ولی بخاطر اشتباهات داوری، بازی را واگذار کردیم. به نظرم نباید شرایط را به شکلی در جریان بازی پیش ببریم که نتیجه‌اش دست دیگران باشد. امسال انواع ظلم‌ها را به اشکال مختلف برای ما رقم زدند.

واقعیت‌ها در آینده برملا خواهد شد

فروزان با ابراز گلایه بابت کسر هفت امتیازی که در زمین برای دستیابی به آن تلاش کرده بودند، در ادامه در اینباره اینطور می‌گوید: هفت امتیاز از ما کم کردند در صورتی‌که هیچکس از مجموعه ما مقصر نبود؛ زمان واقعیت‌ها را برملا خواهد کرد و اهالی فوتبال ایران متوجه آن خواهند شد، اما چه فایده؟ در بدترین زمان ممکن از ما امتیاز کسر شد و در روزهایی که ما صدرنشین لیگ بودیم و برای قهرمانی می‌جنگیدیم، کسر هفت امتیاز باعث شد با شرایط روحی و روانی بد بازی‌های بعدی را دنبال کنیم که نتیجه‌اش از دست دادن سه بازی دیگر بود.

اعلام پنالتی تصمیم سیاه داور بود

دروازه‌بان اسبق استقلال با اشاره به اینکه همواره برای هواداران این تیم احترام قائل بوده و هیچ‌وقت عشق به پیراهن این تیم را نه پنهان و نه فراموش کرده، با اشاره دوباره به اشتباه داوری گفت: اگر خاطرتان باشد بازی با پرسپولیس نیز همین اتفاق برای ما افتاد و حریف با دست به ما گل زد. بازی با استقلال هم دوباره این اتفاق افتاد. به نظرم اعلام پنالتی یک تصمیم سیاه بود. ما در فوتبال، ۵۰ سال از دنیای حرفه‌ای دور هستیم. چه زمانی می‌خواهیم VAR را به فوتبال ایران بیاوریم؟ زمانی که دیگر کشورها تکنولوژی دیگر و جدیدتری را دنبال می‌کنند؟ مگر آوردن VAR چقدر هزینه دارد؟ سازمان لیگ و فدراسیون اینقدر درآمد دارند. بزرگترین مشکل فوتبال ایران، اشتباهات داوری است که ما هم نظرمان این است این اشتباهات سهوی هستند نه عمدی اما همه تیم ها از این موضوع شاکی هستند. تیم ما در ۱۰ بازی ضرر کرده است و اگر اشتباهات داوری نبود ما الان صدر جدول بودیم. هر چقدر اشتباهات داوری کمتر شود هم کیفیت بازی‌ها و اعتراضات کاهش پیدا می‌کند و هم اینکه همه چیز عادلانه و بدون اعتراض خواهد بود. پرسپولیس با دست به ما گل می‌زند و درست است اما بعد به این شکل پنالتی دوم برابر استقلال را علیه ما اعلام می‌کنند. ایرادی ندارد و به هر حال باید این روزها را بگذرانیم. همه مجموعه ما، کادرفنی، بازیکنان و مسئولین باشگاه با وجود همه بی‌مهری‌ها می‌جنگیم و از جان و دل مایه می‌گذاریم. امسال افتخار می‌کنم که در این مجموعه هستم و به تک تک مجموعه تیمم افتخار می‌کنم. همانطور که گفتم برای استقلال همیشه احترام قائل بودم و هرچند مدت کوتاهی افتخار حضور در این تیم پرافتخار را در کارنامه داشتم اما همیشه خودم را جزیی از آن می‌دانم اما این دلیل نمی‌شود و به نظرم هواداران استقلال هم دوست ندارند و در مکتب این تیم هم جایی ندارد که بخواهیم واقعیت را پنهان کنیم. داور در بازی با استقلال اشتباه کرد و ما شکست خوردیم.

با تمام این ناملایمات برای جایگاه مناسب خواهیم جنگید

فروزان در پایان حرف‌هایش با قدردانی از امیر قلعه نویی و روزهای سختی که پشت سر می‌گذارد حرف‌هایش را اینچنین به پایان رساند: امیرخان زحمت زیادی برای این فوتبال کشیده است. ما هیچ وقت حق اضافه‌ای در این فوتبال نخواسته‌ایم و خواهان عدالت هستیم. اینکه شما از بازیکن تیم ما بعد از شکست شکایت کنی که بازیکن غیرمجاز بوده، چرا که در حد لیگ برتر نبوده، واقعا از آن حرفهاست! چطور اعتراض دارید که این بازیکن در حد لیگ برتر ایران نیست و شکست خوردی و الان شکایت هم دارید. بله، من قبول دارم اشکال از اساسنامه و ماده‌های قانونی است اما ما حق‌مان را در زمین گرفتیم و تا پایان هم خواهیم گرفت. از ابتدای فصل با تمام مشکلاتی که داشتیم امتیازات خوبی را جمع کرده‌ایم. باز هم خواهیم جنگید تا در 9 هفته باقیمانده به بهترین نتایج برسیم.