آخرین باری که بارسلونا به چهار برد متوالی در لالیگا رسید، فصل گذشته بود.

چالش مهم ژاوی پیش از رسیدن به ال  کلاسیکو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در آن زمان تیم تحت هدایت رونالد کومان به کاپیتانی لیونل مسی توانست به 6 پیروزی متوالی مقابل الچه، سویا، اوساسونا، اوئسکا، سوسیه داد و وایادولید برسد. بارسا بین 24 فوریه تا 5 آوریل 2021 همه بازی‌هایش را برد تا این که با شکست مقابل رئال مادرید در ورزشگاه دی استفانو روند بردهایش به اتمام رسید.

‌بارسلونا بعد از آن هرگز در لالیگا نتوانست به سه برد متوالی برسد. حالا ژاوی پس از سه پیروزی متوالی مقابل والنسیا، بیلبائو و الچه این فرصت را دارد تا چهارمین برد متوالی را در لالیگا کسب کند و نشان بدهد که حس و حال خوب این تیم پیش از بازی مقابل رئال مادرید ادامه دارد.

بارسلونا بعد از بازی با اوساسونا دو بازی مهم خارج از خانه دارد. آنها در ابتدا باید به استانبول سفر کنند تا پس از تساوی خانگی بدون گل برابر گالاتاسرای، برای صعود به یک چهارم نهایی لیگ اروپا بازی حساسی را با این تیم برگزار کنند و بعد از آن بازی حیاتی مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو را پیش رو خواهند داشت. در واقع هر چند که بارسا شانس چندانی در لالیگا ندارد اما این بازی از لحاظ روحی روانی برای‌شان اهمیت بالایی دارد. رکورد تاریخی بارسا به دوره گواردیولا با شانزده برد متوالی در لالیگا در فصل 12-2011 برمی‌گردد.