ایسنا | یک عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را به شرح ذیل قرائت کرد:

مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم انتصاب فردی شایسته به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان.

احسان ارکانی نماینده نیشابور و ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم پاسخگویی وزیر کشور در خصوص عملکرد ضعیف برخی استانداران از جمله استاندار خراسان رضوی، در خصوص افت شاخص های اقتصادی و سرمایه گذاری و عمرانی.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر تعاون و کار: ضرورت تسریع در تبدیل وضعیت پیمانی کارکنان شرکت پتروشیمی آبادان.

سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم تسریع در رفع مشکلات قطعه سازان به خصوص در زمینه وصول مطالبات معوق آنها از خودروسازان، همچنین به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم اقدام در خصوص رانت، برطرف کردن زیان انباشته خودروسازان و ارتقای کیفیت خودروها.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۴۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پیگیری تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت مخابرات، همچنین به وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و کشور درباره ضرورت پرداخت فوری مرحله دوم و سوم خسارات کشاورزان و حقابه داران با توجه به نزدیکی عید نوروز، و به همراه ۴۹ نفر از نمایندگان به وزرای نفت و نیرو درباره ضرورت اقدام فوری جهت تبدیل وضعیت ایثارگران مجموعه های تابعه.

جعفر قادری نماینده شیراز و ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: ضرورت حل مشکل غیر استاندارد بودن زمین خانگی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز، همچنین به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و صمت درباره لزوم تسریع در واگذاری سهام دولت ها در خودروسازی ها، همچنین با ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم تسریع در تعیین ارزش سهم کارخانجات مخابراتی ایران در شرکت ایران خودرو فارس و خرید سهام این شرکت توسط ایران خودرو.

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به وزیر صمت: لزوم انتصاب افراد پاکدست و کارآمد به عنوان مدیران صنعت و معدن.

یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزرای کشور، نیرو و بهداشت: لزوم صدور مجوز برای فرمانداری شهرستان سلماس در خصوص برگزاری جلسه کمیته فرعی امنیتی با استان وان ترکیه، لزوم صدور حکم انتصاب فرماندار سلماس و نیز ضرورت تنظیم کاربرگ ۲۳ برای فعال نمودن کد فاضلاب شهری سلماس و تازه شهر در سال ۱۴۰۱، همچنین لزوم تجهیز بیمارستان سلماس به دستگاه اکوگرافی و سونوگرافی و تجهیز بخش دیالیز، لزوم تخصیص اعتبار برای تعمیرات ساختمان قدیمی بیمارستان سلماس، ضرورت لغو انتقال دکتر متخصص زنان و زایمان سلماس، همچنین به وزرای نیرو و جهادکشاورزی لزوم تخصیص اعتبار جهت تکمیل دریچه های هیدرومکانیکال سدهای حوزه انتخابیه، همچنین درباره لزوم صدور مجوز برای اختصاص آب، برق و گاز برای دامداری هایی که به اجبار بیرون از روستا و شهر تغییر کاربری داده اند.

غلامحسین کرمی نماینده دشتی و ۲۰ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی، راه و کشور: لزوم نظارت بر رعایت موارد ایمنی توسط مالکان و صیادان قایق های صیادی و لزوم رسیدگی به قصور نجات غریق استان بوشهر در نجات ۳ نفر از صیادان جوان تنگستان.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: چرا هیچ اقدامی درباره حل مشکلات روستائیان، کشاورزان و دامداران مناطق سیلزده بخش کجور شهرستان نوشهر صورت نگرفته است؟

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان به وزیر راه: ضرورت افزایش سهمیه بلیت قطار مسافربری شهرستان اردکان.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار و ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم تسریع در روند تغییر فرمانداران کشور.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و ۳۳ نفر از نمایندگان به وزرای امور خارجه، بهداشت و علوم و تحقیقات: لزوم ساماندهی و پذیرش دانشجویان ایرانی محصل در اوکران در دانشگاه های داخل، همچنین به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم ساماندهی حدود ۱۰ میلیون کارتخوان فعال در کشور.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت توجه جدی به اصل شایسته گزینی و ثبات مدیریتی در انتصابات.

سیدمحمد میرتاج الدینی نماینده تبریز به همراه محمد باقری نماینده بناب به وزیر بهداشت: لزوم تعیین تکلیف طرح پزشک خانواده و رفع مشکلات موجود، همچنین به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و دادگستری درباره ضرورت پاسخگویی شایعات انهدام خودروهای حق التملیکی در آینده.

زهره الهیان نماینده تهران و ۶۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای.