مشهد ـ هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار زرد اعلام کرد از اواخر وقت امروز تا روز جمعه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار می‌گیرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار زرد صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار زرد اعلام کرد از اواخر وقت امروز تا روز جمعه استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زا همراه با جریانات سرد شمالی قرار می‌گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: از امشب، شاهد وقوع بارش در استان به‌ویژه در نیمه شمالی آن خواهیم بود به طوری که روز پنجشنبه این سامانه بارش‌زا تقویت شده و ضمن گسترش بارش‌ها باعث کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان خراسان رضوی خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: انتظار می‌رود از عصر پنجشنبه شاهد بارش برف و باران در بیشتر نقاط سردسیر نیمه شمالی استان باشیم که پیامد عملکرد این سامانه جوی منجر به کاهش محسوس دما می‌شود و پیش بینی می‌شود در نواحی سردسیر و کوهستانی استان دمای حداقل شبانه به کمتر از پنج درجه زیر صفر برسد.

همچنین این بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق است که در نواحی مستعد به صورت تگرگ خواهد بود به طوری که از عصر پنجشنبه بارش برف و باران در برخی نقاط استان همراه با کولاک پیش‌بینی می‌شود و یخ‌زدگی و لغزندگی محورها و معابر همراه با تشکیل مه و کاهش دید و احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید و احتمال بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی، یخ زدگی و اختلال در سیستم حمل و نقل استان از دیگر پیامدهای این سامانه ناپایدار است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها توصیه شده است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید صورت گیرد و در صورت ترددهای جاده‌ای در استان خراسان رضوی لازم است تجهیزات زمستانی استفاده شود.