اخبار به دست آمده از بازار سرمایه نشان می‌دهد عملیات واگذاری ۱۰ درصدی سهام دو باشگاه بزرگ پایتخت رو به اتمام است.

اسفند ۶۰۰ میلیارد تومانی استقلال و پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که ۱۳ روز از آغاز پذیره‌نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فرابورس می‌گذرد، طبق اخبار غیررسمی بدست آمده، تقریبا پذیره‌نویسی در آخرین مراحل خودش قرار دارد.

در حالی که با اعلام سازمان خصوصی‌سازی، یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید استقلال ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلال» و یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم جدید پرسپولیس ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «پرسپولیس»  از تاریخ ۱۵ اسفند‌ماه پذیره‌نویسی شد، اکنون و بر اساس گزارشات غیررسمی دریافت شده، در حدود ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال و ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس تا ساعت ۱۲ امروز به فروش رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز جاری، پذیره نویسی این دو باشگاه به اتمام برسد.

گفتنی است سهم‌های پذیره‌نویسی شده در مجموع ۱۰ درصد قیمت ارزش‌گذاری شده توسط سازمان خصوصی‌سازی است که در مرحله اول پذیره‌نویسی شد.

مبلغی که از این پذیره‌نویسی به باشگاه استقلال تزریق می‌شود عددی نزدیک به ۲۸۰۰ میلیارد ریال و برای پرسپولیس ۳۲۰۰ میلیارد ریال خواهد بود که در پایان فروردین به حساب دو باشگاه منتقل می‌شود. اتفاق بی‌سابقه‌ای در تاریخ دو باشگاه که می‌تواند انقلاب مالی بزرگی در سرخابی‌های پایتخت ایجاد کند

با این حساب باید منتظر ۱۵ فروردین و آغاز عملیات جدید ماند که در آن دوره ارقام به دست آمده به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تزریق خواهد شد تا به این ترتیب مشکلات مالی این دو باشگاه به حداقل رسیده و بدهی آنها نیز تسویه شود.

نکته مهم اینکه طبق اعلام رییس سازمان خصوصی سازی عرضه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همچنان ادامه خواهد یافت و تا شهریور ماه بیش از نیمی از سهام در بازار بورس عرضه خواهد شد.

این در حالی است که پس از آن زمان آغاز تغییر در ترکیب هیئت مدیره خواهد بود. اما تا آن موقع پرسپولیس و استقلال می‌توانند با همین رقم مشکلات مالی خود را تا حد زیادی مرتفع کنند.