بارسلونا در شبی که فرصت های بسیار خوبی را از دست داد، با چهار گل در خانه رئال مادرید به برتری دست یافت.

تحقیر رئال مادرید در شب  خوش شانسی محض! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، شاید خوش بین ترین هوادار بارسلونا نیز تصور نمی کرد این تیم چنین نمایشی در خانه رئال مادرید داشته و چهار بار موفق به باز کردن دروازه رقیب دیرینه شود. کاتالان ها تقریبا در تمام طول 90 دقیقه تیم بهتر میدان بوده و بارها روی دروازه تیبو کورتوا و رئال مادرید خطرساز شدند. 
در واقع اگر مهاجمان این تیم با دقت بیشتری عمل می کردند، قطعا شکست سنگین تری نصیب رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئو می شد. بارسلونا دیشب 10 ضربه به سمت چارچوب رئال مادرید داشت و این اتفاق از سال 2003 فقط دو بار توسط تیم های ارنستو والورده در سال 2017 و فرانک رایکارد در سال 2003 رخ داده است.
 

لحظاتی بعد از گل اول بارسلونا بود که پیر آمریک اوبامیانگ در موقعیتی تک به تک و در مقابل دروازه رئال مادرید بخت بسیار خوبی برای زدن گل دوم خودش و بارسلونا داشت، اما ضربه او با مهار فوق العاده تیبو کورتوا همراه شد.

در ادامه پیر آمریک اوبامیانگ این بار در سمت چپ محوطه صاحب موقعیت شده و می توانست باز هم سنگربان رئال مادرید را مغلوب کند، اما زاویه دشوار شد و این فرصت خوب از دست رفت.

بارسلونا نیمه دوم را نیز توفامی شروع کرد و فران تورس در همان ابتدای کار در موقعیتی تک به تک تا آستانه گلزنی پیش رفت، اما ضربه این بازیکن به شکل عجیبی راهی به دروازه نیافته و به بیرون رفت. البته فران تورس خیلی زود اشتباه خود را جبران کرده و موفق به باز کردن دروازه رئال مادرید شد.

در دقایق پایانی نیز عثمان دمبله یک موقعیت بسیار خوب را از دست داده و نتوانست نام خود را در بین گلزنان این دیدار ثبت کند تا در نهایت در شبی که بارسلونا فرصت های بسیار خوبی را از دست داد، با چهار گل در خانه رئال مادرید به برتری دست یابد.

اما در آن سوی میدان رئال مادرید بدون کریم بنزما قادر به خلق موقعیت چندانی روی دروازه بارسلونا نبوده و مهاجمان جوان این تیم شب کم فروغی را در مقابل حریف سپری کردند. کاتالان ها در هزاره جدید شش بار و پنج بار نیز دروازه رئال مادرید در برنابئو را باز کرده بودند و دیشب شاگردان ژاوی فرصت رقم زدن بهترین پیروزی این تیم در چند دهه اخیر را در مقابل تیم سفیدپوش پایتخت از دست دادند.

اگرچه به نظر می رسد با این برتری درخشان نیز بارسلونا شانسی برای فتح لالیگا در فصل جاری ندارد، اما ژاوی و تیمش از همین حالا نشان دادند فصل بعد رقابت بزرگی برای کسب عنوان قهرمانی در فوتبال اسپانیا بین این دو تیم سر خواهد گرفت.