ژاوی، سرمربی بارسلونا در اولین ال کلاسیکوی لالیگایی خود شبی تاریخی را تجربه کرد.

شب درخشان ژاوی؛ رکوردشکنی بعد از 60 سال (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، حدود دو ماه پیش و در جریان نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان بود که بارسلونا علیرغم ارائه نمایشی خوب و امیدوار کننده، با نتیجه 2-3 مقابل رئال مادرید شکست خورد تا اولین ال کلاسیکوی ژاوی برای او تلخ تمام شود. اما کاتالان ها در هفته های اخیر پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و یکی یکی رقبای خود را با پیروزی های پرگل از سر راه برمی دارند.

بارسلونا دیشب در دیدار مقابل رئال مادرید در برنابئو نمایشی فراتر از تصور داشته و در مسابقه ای که فرصت های بسیار خوبی را نیز از دست داد، در نهایت با چهار گل در برابر این تیم به برتری دست یافت. اگرچه بارسلونا شانس چندانی برای فتح لالیگا در فصل جاری ندارد، اما آنها ثابت کردند تیمی متفاوت نسبت به ابتدای فصل هستند.

پیش از ژاوی، تیم تحت هدایت فردیناند دائوچیک در سال 1951 با نتیجه تاریخی 7-2 در مادرید به پیروزی دست یافت و بارسلونای هلنیو هررا نیز در سال 1959 توانست با چهار گل در استادیوم نوکمپ رقیب دیرینه را مغلوب کند. ژاوی در دوران حضور در مستطیل سبز نیز بارها برابر رئال مادرید پیروزی هایی بزرگ و پرگل را تجربه کرده بود و حالا به نظر می رسد این روند در دوران مربیگری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بارسلونا همچنان ادامه دارد