العالم نوشت: رسانه‌های اسرائیلی از سفر محرمانه وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به «امان» و دیدارش با مقامات اردنی خبر دادند.

سفر محرمانه وزیر امنیتی رژیم صهیونیستی به خاورمیانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عمر بارلف» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی چند روز گذشته سفری محرمانه به اردن داشته و طی آن در خصوص شرایط و امکانات درنظرگرفته شده از سوی تل‌آویو برای فلسطینیان در ماه رمضان، با مقامات این کشور گفت‌وگو کرده است.

پایگاه خبری «عرب۴۸» امروز و به نقل از رادیوی رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بارلف هفته گذشته به صورت مخفیانه به امان پایتخت اردن سفر کرده است؛ سفری که قبل از وقوع عملیات‌های «بئر السبع» و «الخضیره» در سرزمین‌های اشغالی انجام شد.

طبق گزارش این پایگاه خبری، بارلف طی سفرش با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن دیدار و در خصوص امکاناتی که رژیم صهیونیستی در آستانه ورود به ماه رمضان برای فلسطینیان در نظر گرفته، گفت‌وگو کرده است. این تلاش‌ها در جهت جلوگیری از افزایش تنش‌های میدانی در قدس و نوار غربی علیه اشغالگران انجام می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند، طرف اردنی خواستار برخی امکانات بیشتر و شرایط بهتری برای فلسطینیان شده است؛ همانطور که مقامات عمان از تل‌آویو خواسته‌اند اجازه دهد تعداد بیشتری از مردم فلسطین، از قدس و مسجدالاقصی طی ماه رمضان بازدید کنند.

بارلف نیز در دیدار با الصفدی، موافقتش با فعالیت‌های اداره اوقاف اردن طی ماه رمضان را اعلام کرده و اجازه داده است که تعداد کارمندان اردنی بیشتری در قدس و مساجد قدیمی فلسطین حضور پیداکنند.

این سفر پنهانی در حالی انجام شده که از هفته‌ها قبل تماس‌هایی بین مقامات اردنی، رژیم صهیونیستی و حتی دولت خودگردان فلسطین، با هدف کنترل اوضاع و منع درگیری‌ها در ماه رمضان، رد و بدل شده بود.

در چارچوب این تماس‌ها و هماهنگی‌ها، «عبدالله دوم» شاه اردن روز گذشته به همراه ولی‌عهد خود به رام‌الله سفر کرد؛ سفری که با استقبال «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همراه شد.