نماینده مجلس: ما در طرح صیانت نمی‌خواهیم چیزی را فیلتر کنیم

چیزی فیلتر نمی شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده مردم سبزوار در مجلس به بیان توضیحاتی درباره هدف مجلس از طرح صیانت از فضای مجازی پرداخت.

محبی نجم آبادی گفت: فضای مجازی باید ساماندهی شود، ما در طرح صیانت نمی‌خواهیم چیزی را فیلتر کنیم. از بچه ۲ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله چه چیزی را در فضای مجازی تا کنون ندیده اند که ما بخواهیم از این به بعد جلوی دیدن آن را بگیریم.

قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شده، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند. 

این نماینده مجلس تاکید کرد نیروهای انقلابی باید در فضای مجازی پرکارتر تولید محتوا بکنند. اپلیکیشن های داخلی باید شروع به کار کنند و اگر توان رقابت با اپلیکیشن های خارجی را داشتند به مرور می توانند آنها را کنار بزنند.

البته آقای نوباوه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت معتقد است «این اتهام بزرگی است که به اسم دفاع از آزادی می‌گویید طرح صیانت فیلترینگ می‌آورد.»

محبی نجم آبادی گفت: مگر می‌شود یک نفر در فضای مجازی همه مفاسد را تبلیغ کند همه قانون‌ها را دور بزند و ما نتوانیم آن را پیدا کنیم هدف ما این است که این فضا را ساماندهی کنیم.

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: «چطور می شود پلتفرم هایی مثل تلگرام و اینستاگرام که در خارج از کشور هستند برای فعالیت در داخل کشور ما تعهد بدهند. زمانی ما می توانیم طرح صیانت را عملیاتی کنیم که فضای مجازی را بومی کنیم.»

البته این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد ما موافق محدودیت و مسدود سازی فضای مجازی نیستیم، بلکه ما می خواهیم این فضا چارچوب قانونی جمهوری اسلامی را داشته باشد و در این چارچوب همه پاسخگو باشند.

رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه صیانت گفت «دو رویکرد تخصصی و سیاسی در مقابل طرح صیانت شکل گرفته که نتیجه رویکرد سیاسی حواشی به وجود آمده برای طرح صیانت است. تقریبا ۸۵ درصد بحث‌های انتقادی به طرح صیانت حاشیه‌ای و سیاسی، ده درصد هم انتقادات و ایده‌هایی بود که خیلی کارشناسی هم نبود.»

باشگاه خبرنگاران