اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و گاهی وزش باد خیلی شدید و فعالیت سامانه بارشی ازاواخر وقت دوشنبه (۱۵ فروردین) و برخورد صاعقه و تگرگ خبر داد

هشدار درباره طوفان شدید در تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و گاهی وزش باد خیلی شدید و فعالیت سامانه بارشی ازاواخر وقت دوشنبه (۱۵ فروردین) و برخورد صاعقه و تگرگ خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه(۱۵ فروردین) تا جمعه (۱۹ فروردین) خبر داد.

این شرایط جوی از اواخر وقت دوشنبه تا جمعه در بعضی ساعات به صورت وزش باد شدید و گاهی باد خیلی شدید و خیزش موقتی و گرد و خاک خواهد بود و از بعد از ظهرچهارشنبه تا جمعه در بعضی ساعات به صورت رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ خواهد بود.

بر اثر این مخاطره احتمال شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه های موقت و داربست‌ها احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها خطر سقوط اجسام ، صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، خودداری از تردد از کنار سازه‌های ناتمام با توجه به خطر برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد را توصیه کرد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.