به شکلی باورنکردنی بخشی از مسیر حرکت اتوبوس سپاهان تا ورزشگاه در نظر گرفته شده برای تمرین نماینده ایران، خاکی و کاملا ناهموار است.

وحشت سپاهانی‌ها در جاده خاکی خوفناک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه فصل گذشته عربستان توانست میزبانی بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان آسیا را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرد و در فینال مسابقات هم در ورزشگاه بین‌المللی فهد مقابل پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 2 بر صفر این تیم را مقابل دیدگان هوادارانش شکست داد، آنها برای گرفتن میزبانی مرحله گروهی فصل جاری آسیا نیز وارد عمل شدند و بار دیگر با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک رویداد مهم قاره را به عربستان بردند.
عربستانی‌ها برخلاف دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا که در کشورهای مختلف قاره نظیر امارات، قطر و هند برگزار شد، میزبانی هر پنج گروه غرب آسیا را برعهده گرفته‌اند و چهار شهر ریاض، جده، دمام و بریده به عنوان شهرهایی انتخاب و معرفی شدند که قرار است از روز پنچ شنبه هجدهم فروردین ماه مسابقات در آنها برگزار شود. طبق  برنامه‌ریزی‌های انجام شده ریاض میزبان دو گروه از مسابقات است و هر کدام از شهرهای دمام، بریده و جده نیز یک گروه را میزبانی می‌کنند که فولاد باید در جده به مصاف رقبایش برود و سپاهان هم در بریده.
حالا اما دو روز پس از ورود نماینده ایران به بریده که شهری کم جمعیت است و طبق گفته سپاهانی‎‌ها امکانات ویژه‌ای هم ندارد، اخبار جالب توجهی در حال انتقال به ایران است که عجیب‌ترینش زمین خاکی کاملا ناهمواری است که اتوبوس سپاهان برای ورود به ورزشگاه به ناچار باید از آن عبور کند! 
این البته تنها مشکل میزبانی التعاون عربستان از سپاهان ایران، پاختاکور ازبکستان و الدحیل قطر نیست و یکی از مشکلاتی که در دو روز اخیر حسابی سپاهانی‎‌ها را اذیت کرده، حمل و نقل اعضای تیم از هتل به ورزشگاه بوده و حتی روز اول این مسیر که 15 دقیقه برآورد می‌شود، به دلیل ناآشنا بودن راننده اتوبوس 35 دقیقه طول کشیده است.

علاوه بر این‌ها باید به امکانات هتل محل اقامت سپاهان اشاره کرد که اعضای این تیم انتظار شرایط بهتری را داشته‌اند. با این حال کیفیت چمن بسیار خوب ورزشگاه ملک عبدالله که ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال رائد در لیگ حرفه‌ای عربستان است، موضوعی است که محرم نویدکیا را خشنود کرده ولی در این بخش هم مشکل دیگری وجود دارد و آن هم اینکه محل در نظر گرفته شده برای تمرینات بدنسازی ارتباطی با محل تمرین تیم ندارد و یک سالن مقابل هتل سپاهان برای این منظور اجاره شده است. درنهایت باید به وضعیت بد اینترنت اشاره کرد که خبرنگاران و عکاسان همراه تیم سپاهان و همینطور مسئولان روابط عمومی باشگاه را برای ارسال سریع اخبار با مشکل روبرو کرده است
کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از شیوع ویروس کرونا نیز تاکید ویژه‌ای روی امکانات سخت‌افزاری تیم‌های مختلف برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشت و به خاطر داریم که نماینده‌های آنها پیش از میزبانی پرسپولیس در فینال آسیا، ایرادهای پرشماری را به استادیوم آزادی وارد کردند؛ ایراداتی که البته کاملا به جا بود و سبب شد تا وضعیت این ورزشگاه بهتر  و برای میزبانی از کاشیما آنتلرز مهیا شود؛ اما حالا با وضعیتی که سپاهانی‌ها در شهر بریده عربستان در حال تجربه کردن آن هستند، این سوال ایجاد می‌شود که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا با چنین امکاناتی به عربستانی‌ها میزبانی هر پنج گروه مسابقات لیگ قهرمانان در غرب آسیا را اعطا کرده و به تقاضای سایر کشورها و باشگاه‌ها توجهی نکرده است؟

مواجهه با چنین صحنه‌ای سپاهانی‌ها را شوکه کرده و آنها که باور نداشتند ممکن است در مسیر تمرین با چنین جاده‌ای روبرو شوند، با دوربین‌هایشان شروع به فیلم‌برداری کردند.

تعجب بازیکنان سپاهان با دیدن جاده خاکی و ناهموار منتهی به استادیوم ملک عبدالله شهر بریده

فردین فقیهی مترجم سپاهان در ویدئویی دیگر به دو زبان فارسی و انگلیسی مراتب اعتراض سپاهانی‌ها نسبت به میزبانی عربستانی‌ها را اعلام می‌کند؛ موضعی که مسلما موضع باشگاه سپاهان نیز هست.