هواداران هرتابرلین پس از شکست این تیم برابر یونیون برلین رفتار عجیبی را با بازیکنان در پیش گرفتند و این مسئله انتقاد وبسایت کیکر آلمان را برانگیخته است.

نگذارید هواداران فوتبال را مال خود کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، هرتابرلین روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم بوندسلیگا میزبان یونیون برلین بود و با نتیجه 1-4 برابر این تیم شکست خورد. 
تمامی صندلی‌های ورزشگاه المپیک پس از 26 ماه پر از تماشاگر بود و حمایت بی‌اندازه‌ای از هرتا در این بازی صورت گرفته بود اما شرایط مطابق انتظار تماشاگران حاضر در این ورزشگاه پیش نرفت. 
شکست 1-4 برابر تیم و رقیب همشهری باعث شد که بسیاری از هواداران متعصب هرتا این احساس حمایت را با خشم عوض کنند. آنها از بازیکنان هرتا خواستند که پیراهن‌شان را از تن درآورده و آنها را جلوی جایگاه مربوط به هواداران متعصب این تیم بیاندازند. پیام آنها در واقع این بود که این بازیکنان شایستگی پوشیدن این پیراهن را ندارند. 
بعضی از بازیکنان از این خواسته آنها پیروی کردند، بازیکنانی چون مارتون دردای، مارسل لوتکا و لینوس گشتر. این در حالی بود که بازیکنان قدیمی‌تر برعکس بازیکنان جوان حاضر به انجام این کار نشدند و ددریک بویاتا، کاپیتان این تیم، تصمیم گرفت که به سرعت به سمت رختکن حرکت کند. چنین موضوعی در واقع نشانگر تیمی است که از نبود اتحاد رنج می‌برد.
 

نویسنده کیکر در این باره می‌نویسد : با وجود این که عصبانیت بسیاری از این هواداران تا حد زیادی قابل درک است اما نباید از این موضوع چشم پوشید که آنها خط قرمز قابل توجهی را رد کردند. هواداران متعصب این تیم در ماه ژانویه وارد زمین تمرین شده و پیش از بازی برابر بایرن به صورت لفظی به بازیکنان حمله کرده و به آنها هشدار دادند که باید هرچه زودتر عملکردشان را بهبود ببخشند، در غیر این صورت اقدام بدتری صورت خواهد گرفت.
روز شنبه آنها این اقدام بدتر را انجام دادند. این کار به هیچ وجه به سود تیم آنها نیست. آنها حالا فشار بیشتری را خصوصا به بازیکنان جوان هرتا وارد کرده‌اند که در چند هفته پایانی مسئولیت بسیاری را برعهده دارند. اقدام روز شنبه آنها صرفا از روی خودخواهی بوده و این احساس را منتقل می‌کرد که این هواداران متعصب فکر می‌کنند مالک کل این باشگاه و حتی فوتبال هستند.