ایرنا/ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله گامی موثر در جهت رفع موانع و پیشبرد امور راهبردی صنعت هسته‌ای برداشته باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: همزمان با شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای از ۹ دستاورد در حوزه‌های رادیودارو، پلاسما، صنعتی، لیزر و سیستم‌های کنترلی و عکس برداری رونمایی شد.

اسلامی افزود: انشاءالله در این ایام پر خیر و برکت با رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله گامی موثر در جهت رفع موانع و پیشبرد امور راهبردی صنعت هسته‌ای برداشته باشیم.

وی تاکید کرد: این سند ابعاد مختلف فناوری هسته‌ای را برای دستیابی به تراز برتر جهانی برای سازمان انرژی اتمی هدف‌گذاری کرده است. ایجاد ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای جدید و شروع نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین که از  سوی دانشمندان ایرانی ساخته می‌شود از دیگر اهداف این سند است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همان‌گونه که رییس جمهوری در سالروز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کردند، "فناوری هسته‌ای طلایه دار پیشرفت کشور در علم و فناوری است. با نوآوری و خلاقیت باید این طلایه داری حفظ شود. " در این راستا باید اقداماتی مهم در جهت پیشرفت فناوری هسته‌ای داشته باشیم و پژوهش و تحقیق در حوزه فناوری صلح آمیز هسته‌ای را با قدرت ادامه دهیم.

اسلامی اظهار داشت: همچنین رییسی نکته بسیار مهمی در خصوص تجاری سازی دستاوردهای صنعت هسته‌ای مطرح کردند که انشاالله سرلوحه اقدامات آتی در سازمان انرژی اتمی ایران قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: برای همکاران عزیزم در صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.