علی صوفی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: صیانت از فضای مجازی، صیانت از مردم نیست بلکه صیانت از خودشان هست اینها از شفاف‌سازی می‌ترسند.

صوفی: مدافعان طرح صیانت از شفاف‌سازی می‌ترسند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبر سراسری، علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره روندهای قانونی و غیرقانونی طرح صیانت گفت: «روال قانونی این است که در مجلس طبق آیین نامه داخلی و ساز و کار های موجود از کمیسیون و صحن این فرآیند رفت و برگشتی باشد و سپس تصویب شود البته در صورتی که طرح باشد؛ دولت هم می‌تواند نظر خود را در این رابطه در کمیسیون و صحن اعلام کند اما وقتی این طرح تصویب شود باید به دولت ابلاغ شود اما گویا این فرآیند بطور کامل و قانونی تکمیل نشده است».

او در ادامه بیان کرد: «باید ببینیم اینها چه کسانی هستند اصل مسئله همین است الان کسانی که در مجلس و دولت هستند یک جریان خاصی هستند که دنبال این بودند تا حاکمیت یک دستی داشته باشند و به هر قیمتی نظرشان را اعمال کند. کاملا مشخص است که صیانت از فضای مجازی، صیانت از مردم نیست بلکه صیانت از خودشان هست اینها از شفاف‌سازی می‌ترسند. من قبلا در دولت و عضو کمیسیون حقوقی بودم در آن جا ما تصویب کردیم که گردش اطلاعات باید آزاد باشد و مردم در جریان امور قرار بگیرند و لایحه ای تصویب شد که دولت به مجلس ارائه داد و مجلس آن را تصویب کرد اما این ها برعکس هستند و چون نمی‌خواهند عملکردشان مشخص نشود هر کاری می کنند. در این طرح‌ها آنچه وجود ندارد نگاه به آسایش و رفاه مردم است».

صوفی در پایان نسبت به کارشکنی تندروها در دوران دولت اصلاحات نسبت به قانون گردش آزاد اطلاعات اشاره کرد: «آن موقع مشکلی برای ما ایجاد نشد و خیلی راحت گردش آزاد اطلاعات به مجلس رفت و تصویب شد. البته تندرو ها نظراتی داشتند اما در موقعیتی نبودند که بتوانند تعیین کننده باشند و دولت و مجلس نسبت به این موضوع تصمیم خود را گرفتند.انشالله که خدا این وضعیت را بخیر کند».