یعقوب آقازاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید نیروی مسلح سپاه که سازمان دفاعی و تشکیلات نظامی ما را تشکیل می‌دهد، از لیست سازمان‌هایی که مطرح کردید حذف شود

عضو کمیسیون امنیت ملی: حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، شرط ایران است حتی به قیمت توقف مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یعقوب آقازاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید نیروی مسلح سپاه که سازمان دفاعی و تشکیلات نظامی ما را تشکیل می‌دهد، از لیست سازمان‌هایی که مطرح کردید حذف شود. تفاوتش هم در این است که پایه امنیتی کشور ما را سپاه تشکیل می‌دهد و این امر به هیچ وجه نه قابل مذاکره و نه قابل معامله است. طرف‌های اروپایی و امریکایی باید این را قبول کنند که سپاه ارگان نظامی کشور جمهوری اسلامی است و شرط ما را باید بپذیرند. در این خصوص هیچگونه معامله‌ای هم نخواهد شد.

یعقوب آقازاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس  در پاسخ به پرسشی مبنی وجود نام سپاه در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا در کنار لیست وزارت خارجه آمریکا، گفت: «سپاه پاسداران از استوانه‌ها و پایه‌های اصلی دفاعی نظام ما محسوب می‌شود. در حقیقت سپاه به منزله ارگان نظامی، امنیتی و دفاعی کشور است و به هیچ وجه قرار نیست که در این موضوع تیم مذاکره‌کننده کشور ما کوتاه بیاید. این مهم را هم تیم مذاکره‌کننده و هم وزارت امور خارجه ایران به صراحت به طرف‌ مقابل و کشورهای اروپایی اعلام کرده است.»

یعقوب آقازاده نماینده مردم سلماس در مجلس انتخاب تاکید کرد: «باید نیروی مسلح سپاه که سازمان دفاعی و تشکیلات نظامی ما را تشکیل می‌دهد، از لیست سازمان‌هایی که مطرح کردید حذف شود. تفاوتش هم در این است که پایه امنیتی کشور ما را سپاه تشکیل می‌دهد و این امر به هیچ وجه نه قابل مذاکره و نه قابل معامله است. طرف‌های اروپایی و امریکایی باید این را قبول کنند که سپاه ارگان نظامی کشور جمهوری اسلامی است و شرط ما را باید بپذیرند. در این خصوص هیچگونه معامله‌ای هم نخواهد شد.»

آقازاده تصریح کرد: «حتی به قیمت تحریم‌ها و تمامی مواردی که فکر می کنند، این موضوع را دنبال می کنیم. به آن‌ها هم به صورت قانونی و در راستای پروتکل‌ها و معاهدات بین‌المللی کاملا گفته شده است و این به هیچ وجه قابل مذاکره و قابل گذشت نیست.»