همسر مربی نساجی اعلام کرد که شاگردانش بایستی هوشیاری مقابل تیم خطرناک و تهاجمی مس کرمان بازی کنند تا بتوانند به فینال جام حذفی برسند.

الهامی:  حریف مان، یک تیم آسیایی را حذف کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی قبل کنفرانس خبری پیش از بازی نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار شد؛ ساکت الهامی سرمربی نساجی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش در کنفرانس خبری پیش از بازی با مس کرمان گفت: اگر بخواهیم در مورد تیم مس صحبت کنیم، یک تیم خوب و با انسجام؛ قبل از این‌که راجع به مسائل فنی بخواهم صحبت کنم، خاطرات خیلی خوشی از این تیم دارم. تیمی است که برای خود من همیشه قابل‌احترام بوده، خانه‌ای که الان دارم از صدقه‌سری اول و دوم خدا و سپس باشگاه خوب مس کرمان است، تیمی با انضباط مالی، مدیریتی و ساختاری و همین‌طور جدیداً کادرفنی بسیار خوب.

الهامی با تمجید از حسین‌خانی گفت: من قبلاً می‌دانستم که ایشان می‌تواند مربی خوبی شود، زمانی‌که باهم کار کرده بودیم اما فکر نمی‌کردم اینقدر زود او بتواند موفق شود؛ امیدوارم این راهی که پیش گرفته به همین منوال پیش برود و من فکر می‌کنم مس یکی از تیم‌هایی است که قطعا به لیگ برتر صعود می‌کند، چون توانایی و پتانسیل بالایی چه از نظر کادرفنی و چه از نظر مدیریتی و بازیکنی دارد.

سرمربی نساجی در مورد وضعیت تیم خود توضیح داد: ما هم تیم خوبی هستیم و در این شرایطی که قرار گرفته‌ایم، قطعا باید یک تیم حذف شود و تیمی که کمتر در جام حذفی اشتباه کند، قطعا برنده‌ی بازی می‌شود و بچه‌هایمان واقف بر این مسئله هستند که با چه تیمی بازی دارند. تیمی که در جدول لیگ یک در کورس قرار دارد و پتانسیل بازی در لیگ برتر را دارد و همین‌طور تیمی که بتواند فولاد که الان در آسیاست و برای آن آرزوی موفقیت دارم، حذف کند تیم بسیار خطرناکی است و من قطعا می‌دانم که چقدر بازی سختی را در پیش داریم.

ساکت الهامی درباره‌ی غرور بازیکانش با توجه به پیروزی مقابل استقلال گفت: نمی‌دانم این سوال را چگونه جواب بدهم و باید تا فردا صبر کنیم اما در تمرینات بچه‌هایمان شاداب و سرحال بودند و امیدوارم این اتفاقی که گفتید رخ ندهد و با انگیزه‌ی کافی بدانند که این جام برای مردم مازندران خیلی مهم است و همه‌ی بازیکنان‌مان بسیج شده‌اند که هر طور شده این تیم را در فینال ببینند، با این‌حال که می‌دانم تیم سختی مقابل‌مان است اما قطعا برای بردن وارد زمین مسابقه می‌شویم.

الهامی در واکنش به استقبال هواداران از حضور در ورزشگاه برای تماشای مسابقه پاسخ داد: این سوالی که شما می‌کنید، سوال دردآور است، می‌دانید چرا؟ چون تازه الان می‌فهمیم که ما چه داشتیم و چه موهبتی را از دست داده بودیم؛ ما چه چیزهایی را داریم و چرا نساجی، تراکتور، ملوان، صنعت نفت و ... در جایگاه اجتماعی و هویت شهرشان اثرگذار هستند. شما بازی قبلی را دیدید و آن‌طور که شنیدم برای بازی فردا هم تمهیدات لازم برای ورود تماشاگران‌مان به ورزشگاه اندیشیده شده، طرفداری که 5 ساعت راه می‌آید تا به استادیوم آزادی بیاید، چیزی جز این‌که پای او را باید بوسید یا مقابلش خبردار ایستاد، نیست و ما می‌توانستیم چقدر از این موهبت استفاده کنیم که امسال خانه به دوش هستیم.

او در پاسخ به این‌که فدراسیون فوتبال اعلام کرده بازرسان ویژه برای بازی‌های باقیمانده جام حذفی در ورزشگاه خواهند بود، گفت: مگر چه شده بود که بخواهند بازرس بگذارند، من اصلا نظری ندارم؛ کل پلیس ایران را به ورزشگاه بیاورند، بهتر هم هست!

ساکت الهامی درباره‌ی این‌که تجربه‌ی قهرمانی با تراکتور شیرین‌تر بود یا این‌که نساجی را قهرمان جام حذفی کند، پاسخ داد: این جام را هنوز نگرفته‌ایم، چون ما به اندازه‌ی 4 تیم دیگر شانس داریم و این خیلی سخت است؛ درباره‌ی جامی که با تراکتور گرفتم باید بگویم که آن روز، بهترین روز مربیگری من بود و خوشحالی که بابت آن داشتم، وصف‌ناشدنی است و درباره‌ی امسال هم اگر بخواهیم فکر کنیم، تنها دغدغه‌ی ما الان بازی با تیم خوب مس کرمان است.

سرمربی نساجی درباره‌ی استراحت بیشتر تیمش نسبت به مس کرمان گفت: هر دو تیم 25-26 بازیکن دارند، اگر آن‌ها یک ماه است که 5 روز به 5 روز بازی می‌کنند، ما کل فصل این‌گونه بوده‌ایم؛ اگر بعضی تیم‌ها استراحت کردند، شما نگاه کنید تمام لیگ برتر به جز 4-5 تیم همیشه استراحت بیشتری دارند. ما اصلاً بعد از عید استراحت نداشتیم، ما از سوم فروردین تمرینات‌مان را آغاز کردیم و فقط یک روز بعد از بازی استقلال تعطیل کردیم. ما هم شرایط مشابه آن‌ها داریم و این‌که آن‌ها یکی دو روز بعد از ما بازی کردند، حق دارند اما نفراتی دارند که جایگزین کنند چون فاصله‌ی 5 روز در فوتبال ایران طبیعی است.

او در پاسخ به سوالی درباره‌ی غایبان تیمش برای مسابقه فردا گفت: نمی‌توانم درباره‌ی مصدومان صحبت کنم، چون ما یک تیم هستیم و نمی‌توانم بگویم که چه کسی هست یا نیست؛ تیم بازی می‌کند و تفکر و اندیشه‌ی فکری یک تیم است که نتیجه می‌گیرد نه یک نفر. نمی‌توانم بگویم که برسند یا خیر، اکبر صادقی و کریم اسلامی ساعت 12 روز بازی قبلی رسیدند اما صادقی مجدد مقابل استقلال مصدوم شد که خوشبختانه الان نرم‌دویی را آغاز کرده و نمی‌دانم که به بازی فردا می‌رسد یا خیر.

الهامی درباره‌ی این‌که تیمش فردا در ورزشگاه آزادی باید بازی کند و کیفیت این ورزشگاه گفت: استادیوم آزادی قطعاً آبروی فوتبال ماست، البته الان زمین خوب مشهد، زمین خوب نقش‌جهان، زمین خوب فولاد و یا حتی یادگار تبریز، زمین‌های خوب و آبروداری برای فوتبال کشورمان هستند اما سرمدارشان از نظر جمعیت و بین‌المللی بودن، آزادی است؛ قطعا انگیزه‌ای که برای بچه‌های تیم ایجاد می‌کند، بار مثبتی را به وجود می‌آورد و برای تیم مقابل هم این شرایط را دارد، وقتی ما با تماشاگران‌مان بازی می‌کنیم این امکان وجود دارد که ما بتوانیم بیشتر استفاده کنیم.

ساکت الهامی در توضیح وعده‌ی پاداش مسئولان استانی بعد از بازی با استقلال گفت: نمی‌دانم، باید صادقانه بگویم. درباره‌ی ورزشگاه وطنی باید از آقای فرماندار و استاندار مازندران تشکر کنم، من زمین را دیروز دیدم و قابل‌تشخیص نبود که زمین اینقدر خوب شود؛ شبانه‌روزی دارند کار می‌کنند، اگر این همتی که الان وجود دارد اگر از ابتدای فصل بود، من فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم کل بازی‌هایمان را در خانه بازی می‌کردیم اما نشد.