چه کسی در ابتدای فصل باور می‌کرد تفاوت لیورپول با منچستر یونایتد در دو بازی رفت و برگشت ۹ گل باشد؟ اما مثلث هجومی قرمزهای مرسی ساید این اختلاف را رقم زدند.

ظهور مخوف‌ترین مثلث تهاجمی جهان: اس ام دی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، وقتی محمد صلاح آخرین فرصت لیورپول در پایان مسابقه را در دقیقه ۳+۹۰ از دست می‌داد جوری ابروهایش را در هم گره می‌زد که انگار نه انگار تیمش ۴ گل از یکی از پرافتخارترین باشگاه‌ها و یکی از مهمترین رقبای تاریخش جلو است.

انگار بازیکنان لیورپول می‌خواستند نتیجه‌ای فراتر از برد پنج بر صفر دور رفت به دست بیاورند و در آنفیلد برد تاریخی خود در اولدترافورد را به حدنصاب جدیدی برسانند. این اتفاق اما رخ نداد. اگرچه یونایتدی‌ها در همان ابتدای مسابقه و با یک حرکت برق‌آسای لیورپولی گل اول را روی یک پاس عمقی از سادیو مانه، فرار اوسین بولتی صلاح و پاس او و ضربه نهایی لوئیز دیاز دریافت کردند.

لوییس دیاز کلمبیایی ستاره نورسیده فوتبال جهان است. وینگر خوش نقشی که امشب چراغ اول را برای لیورپول روشن کرد.

منچستر بعد از این گل پل پوگبا را به دلیل مصدومیت از دست داد و هنوز گیج این ضربه محکم بود که گل دوم هم از راه رسید. البته این بار خود محمد صلاح بود که کار را تمام می‌کرد او با ضربه‌ای از داخل محوطه جریمه روی پاس سادیو مانه فاصله را دو برابر کرد و سپس همان ژست مجسمه‌ای خود را کنار تیر دروازه سمت چپ ده‌خیا و رو به هواداران گرفت. صحنه‌ای که تصاویر مختلفی از آن بیرون آمده که هری مگوایر، مدافع گران‌قیمت منچستر نیز در آن حضور دارد؛ در حال فریاد زدن و افسوس و غافل از اینکه این گل‌ها ادامه خواهند داشت.

صلاح و ژست مورد علاقه در دیدار با حریف مورد علاقه.

گل سوم لیورپول دربازی امشب توسط سادیو مانه به ثمر رسید. باز هم یک همکاری سریع و چند پاس پیاپی و ضربه نهایی این بار روی پاس لوئیز دیاز در دقیقه ۶۸. 

سادیو مانه‌ی همیشه درخشان. او امشب با یک گل و یک پاس گل جزو بهترین های زمین بود.

بازی بعد از این همچنان با برتری لیورپول و حملات گاه و بی گاه یونایتد دنبال می‌شد و تقریبا بیست دقیقه بعد و این بار در دقیقه ۸۵ این محمد صلاح بود که روی پاس دیگو ژوتا گل چهار را با یک ضربه چیپ از بالای سر ده‌خیا وارد دروازه یونایتد کرد تا یک برد هیجان انگیز و با مشارکت هر چهار مهاجم شرکت کننده در مسابقه به دست بیاید. صلاح در این مسابقه دو گل زد و یک پاس گل داد؛ لوئیز دیاز و سادیو مانه هر کدام یک گل و یک پاس گل ثبت کردند و آخرین پاس گل هم سهم دیگو ژوتا بود؛ البته او می‌توانست سهم خود را در ثانیه‌های پایانی افرایش دهد اگر صلاح در موقعیت عالی آخر مسابقه که تقریبا در حالت تک به تک بود مغلوب تکل فداکارانه فن بیساکا، مدافع منچستر نمی‌شد.

جالب اینکه بعد از این تکل نجات بخش آخرین ضربه ایستگاهی بازی توسط الکساندر آرنولد نواخته و روی دروازه یونایتد آمد و این بار دالوت  مدافع یونایتد به شکل خطرناکی توپ را از کنار دروازه بیرون زد تا کابوس پنج‌تایی برای یونایتد تکرار نشود. انگار که شکست چهار هیچ تنها دستاورد رانگنیک نسبت به سرمربی قبلی یونایتد، اوله گونار سولسشر بود!

رانگنیکی که بعد از گل دوم یونایتد با عصبانیت شدید در کنار زمین به مخمصه‌ای فکر می‌کرد که بعد از پذیرفتن پیشنهاد منچستر در آن گرفتار شده و اسم بزرگ و ژست متفکرانه‌اش در فوتبال جهان را قربانی ستارگانی کرده که هرکار می‌کند ترکیب‌شان با هم جور نمی‌شود.

منچستر البته امشب کریستیانو رونالدو، فوق ستاره بزرگ خود را به همراه نداشت اما در شرایطی که انتظار می‌رفت با غیبت کریستیانو جوان‌ترها با شدت بیشتری روی بازیکنان لیورپول فشار بیاورند اما میزبان به سادگی و سهولت یونایتد را مثل یک تیم ته جدولی مغلوب کرد و در شرایطی که الکس فرگوسن نیز در ورزشگاه آنفیلد حضور داشت، یورگن کلوپ رژه شکوهمندانه‌ای مقابل چشم کنی دالگلیش، اسطوره سرخ‌های لیورپول داشت. برد کاملی که آنها را به صدر جدول برد تا شاید توقف سیتی در بازی فردا شب مقابل برایتون همه چیز را در لیگ برتر به سود لیورپول عوض کند.

این برد فرصتی برای ظهور یک مثلث تهاجمی جدید به دنیای فوتبال بود. ببینیم ام اس دی رویای چهارگانه را برای لیورپول تعبیر می‌کنند؟

مثلث مخوف بنزما، بیل و کریستیانو در پنج فصل بازی کنار یکدیگر در رئال مادرید موفق به فتح 4 لیگ قهرمانان، یک لالیگا، یک کوپا و سه جام باشگاه های جهان شدند و حالا رونالدو در بازگشت به انگلیس شکل‌گیری یک مثلث تهاجمی فوق العاده را در رقیب سنتی نظاره می‌کند.

مثلث مسی، نیمار و سوآرز در بارسلونا روزهای فوق العاده‌ای را با فتح شش‌گانه تجربه کردند و حالا خط حمله زهردار لیورپول در پی جاه طلبی و کسب عناوین گوناگون است.