نخستین شکست فصل پورتو با اتفاقات جنجالی زیادی همراه بود. جایی که داور مسابقه می توانست سه صحنه از جمله برخورد با طارمی را خطای پنالتی اعلام کند ولی چنین نشد.

ردپای طارمی در بزرگترین سرقت فصل!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره طلسم یک فصل شکست ناپذیری پورتو در استادیوم براگا مونیکیپال شکسته شد و شاگردان سرجیو کونسیسائو در دیداری فوق جنجالی برابر میزبان خود براگا تن به شکست دادند تا قهرمانی آبی و سفیدهای بندرنشین حداقل یک هفته به تأخیر بیفتد.

در این مسابقه که پورتو مالک توپ و میدان بود، شاگردان کونسیسائو موقعیت های متعددی را از دست دادند اما موضوعی که باعث شد این دیدار بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، تصمیمات جنجال برانگیز هوگو میگل داور سرشناس پرتغالی در این بازی بود.

بازیکنان، کادرفنی و هواداران پورتو در این مسابقه حداقل مدعی سه پنالتی سوخته برابر براگا هستند که ردپای مهدی طارمی نیز در یکی از این صحنه های فوق العاده مشکوک داوری دیده می شود. صحنه هایی که با وجود VAR در فوتبال پرتغال، منجر به اعلام خطای پنالتی به سود پورتو نشد. این در حالی است که مرور صحنه های آهسته نشان می دهد که حداقل برای مخاطبان عادی فوتبال، این تصاویر گویای پنالتی سوخته برای پورتو است.

نخستین صحنه جنجالی این بازی خیلی زود و در دقیقه چهار دیدار به وقوع پیوست. یک پاس در عمق برای اوانیلسون او را موقعیت بسیار خوب گلزنی قرار داد ولی او ترجیح داد با یک پاس عرضی، مهدی طارمی را صاحب موقعیت کند ولی پاس او پیش از رسیدن به مهاجم ایرانی توسط مدافع براگا برگشت داده شد ولی اوانیلسون در برخورد با متئوس سنگربان براگا نقش بر زمین شد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

صحنه دوم دقایقی بعد رقم خورد. جایی که ارسال کرنر بازیکنان پورتو به دست المصراتی مدافع اهل کشور لیبی براگا برخورد کرد. در این صحنه تمام بازیکنان پورتو به نشانه خطای پنالتی دست خود را بالا بردند اما هوگو میگل و کمک های او در اتاق VAR با پورتویی ها هم نظر نبودند.

بالاخره پای مهدی طارمی نیز به صحنه های جنجالی این دیدار باز شد. یک ارسال از سمت راست در دقیقه 44 به روی دروازه، از تمامی بازیکنان دو تیم عبور کرد. یان کوتو مدافع راست براگا که برای زدن ضربه سر به هوا برخاسته بود، به توپ نرسید و هنگام فرود پایش را روی ماهیچه پشت پای طارمی گذاشت و باعث سرنگونی او شد.

صحنه ای که بارها و بارها توسط هواداران پورتو در فضای مجازی بازنشر شده و آنها اعتقاد دارند که داور پنالتی های تیمشان را نگرفته است. نکته جالب ماجرا در پایان نیمه نخست بود. جایی که طارمی به هوگو میگل داور مسابقه اعلام کرد که روی او مرتکب خطای پنالتی شده اند اما قاضی میدان با علامت شیرجه، به مهاجم ایرانی اعلام کرد که او داخل محوطه جریمه خودش را به زمین انداخته و خطایی رخ نداده است.

این صحنه ها باعث شد تا پپه کاپیتان پورتو در پایان بازی به انتقاد از داور بازی بپردازد. او گفت: صحبت‌های زیادی در مورد داوری وجود دارد و او کاملاً شرطی بود. صحبت‌ها و فشار رسانه‌ای (از سوی باشگاه‌های بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون) در مورد مهدی طارمی و توانایی او در گرفتن پنالتی زیاد شده است. این روی داوران تأثیر گذاشته است. نمی‌توانم بیشتر از این چیزی بگویم، وگرنه جریمه خواهم شد. فقط سه موقعیتی که مشکوک به پنالتی بود تجزیه و تحلیل کنید.