مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان علل اصلی دشمن برای اِشغال و نابودی فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان را تشریح کرد.

چرا دشمن تصمیم به نابودی فلسطین گرفت؟ | فلسطین نقطه اوج تقابل جبهه حق و باطل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان علل اصلی دشمن برای اِشغال و نابودی فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان را تشریح کرد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین عصر امروز در میزگرد تخصصی قدس محور وحدت و مقاومت اظهار کرد: مکاتب مختلف فکری، ادیان و مذاهب مختلف نسبت به تحولات پیش روی قرن جدید بشارت ها و مطالب فراوانی را مطرح کردند.

وی به مقایسه آغاز قرن جدید و گذشته پرداخت و افزود: در قرن جدید، دنیا سیر بسیار سریع تحولات را شاهد است و آغاز قرن جدید کاملا با قرن گذشته متفاوت بود در ابتدای قرن گذشته چکمه های سنگین استعمار و استکبار وجود داشت و آثار ظلم در نقاط مختلف دنیا نمایان بود اما در آغاز قرن جدید کشورها به بیداری فکری، وجدانی، انسانی و اسلامی رسیدند که این تحول بسیار امیدبخش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ما در قرن جدید شاهد بازگشت بشریت به ریشه ها و هویت اصلی خود و شکوفایی عقلانی تاریخی بشریت هستیم، گفت: ظلم ستیزی مردم در نقاط مختلف دنیا اعم از جهان اسلام، مسیحیت و یهودیت و غیره دیده می شود و یکی از نشانه های آن سست شدن پایه های جریان استکبار در درون کشور خودشان است.

گرزین با بیان اینکه اقتدار نظامی و امنیتی استکبار جهانی در آغاز قرن گذشته با زمان فعلی قابل مقایسه نیست، امروز پایه های دنیای استکبار به شدت سست شده و هویت آنها درون کشور خودشان نیز در حال نابودی است و یکی از ریشه های مهم این اتفاق پیروزی انقلاب اسلامی ایران و عدالت‌خواهی مردم عدالتجوی ایران است.

وی به نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی اشاره کرد و افزود: این اتفاق اوج عقلانیت، درایت و نگاه جهانی و انسانی انقلاب اسلامی ایران به مسائل پیرامونی است، انقلاب اسلامی ایران نگاه حزبی و تعصبی ندارد و متعلق به همه بشریت و مکاتب دنیاست و ظلم ستیزی را در همه دنیا احیاء‌ کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با طرح این پرسش که چرا دشمن تصمیم به نابودی فلسطین گرفت، پاسخ داد: قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین و یکی از اماکن مقدس برای جهان بشریت و نقطه کانونی برای همه ادیان و مکاتب توحیدی است و از بین بردن اصل روحیه توحید و خداگرایی در دنیا هدف اصلی دشمن برای اشغال این سرزمین مقدس بوده است، دشمن به دنبال از بین بردن قداست، تاریخ، ریشه ها و هویت فلسطین به عنوان نقطه کانونی است و این مسئله نشان دهنده یک طراحی بزرگ و تمدنی جبهه حق و باطل است که 74 سال گذشته در قالب اشغال فلسطین و تشکیل رژیم منحوس، جعلی و غاصب صهیونیستی نمایان شده است.

گرزین با بیان اینکه خط تقابل بین جبهه حق و باطل ادامه دارد و نقطه اوج آن فلسطین است، بیان کرد: اگر امام راحل با هوشیاری و درایت روزی را به عنوان روز قدس نامگذاری نمی کردند شاید امروز اثری از فلسطین، مسجدالاقصی، قدس شریف و اتحاد مسلمانان و آزادی خواهان دنیا نبود.