رسانه‌ها و شبکه‌های عرب زبان منطقه به ویژه فلسطین با بازتاب سخنان امروز رهبر انقلاب به نقل از ایشان عنوان کردند که تنها با نیروی مقاومت می‌توان مسائل دنیای اسلام و در راس آن مساله فلسطین را حل کرد

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های عربی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه‌ها و شبکه‌های عرب زبان منطقه به ویژه فلسطین با بازتاب سخنان امروز رهبر انقلاب به نقل از ایشان عنوان کردند که تنها با نیروی مقاومت می‌توان مسائل دنیای اسلام و در راس آن مساله فلسطین را حل کرد

رهبر انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس با برشمردن نشانه‌های بسیار امیدبخش از پیشِ رو بودن آینده‌ای متفاوت به نفع مردم فلسطین از جمله گسترش میدانِ مقاومت به کل فلسطین و در مقابل، ضعیف شدن رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، حوادث سال‌های اخیر فلسطین را به معنای ابطال همه طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی دانستند و ضمن یادآوری برکات بی‌بدیل پدیده مقاومت در منطقه غرب آسیا، تأکید کردند: تنها با نیروی مقاومت می‌توان مسائل دنیای اسلام و در رأس آن مساله فلسطین را حل کرد. 

پایگاه خبری مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این باره با انتشار و پخش بیانات مقام معظم رهبری به نقل از ایشان شکل‌گیری مقاومت، پربرکت‌ترین پدیده اخیر منطقه غرب آسیا است.  

این پایگاه خبری اضافه کرد:   حضرت آیت الله خامنه‌ای شکل‌گیری مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا در دهه‌های اخیر را پربرکت‌ترین پدیده‌ی این منطقه دانستند.  

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رهبر معظم انقلاب اضافه کرد:  کیان مقاومت بود که بخش‌های اشغال شده‌ی لبنان را از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کرد، عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید، عراق را از شرّ داعش نجات داد، به مدافعان سوری در برابر نقشه‌های آمریکا مدد رسانید. کیان مقاومت، با تروریسم بین‌المللی مبارزه میکند؛ به مردم مقاوم یمن در جنگی که به آن‌ها تحمیل شده است یاری میرساند. 

این مرکز با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود فرمودند جمهوری اسلامی ایران حامی و طرفدار جبهه‌ی مقاومت و حامی و طرفدار مقاومت فلسطین است، افزود: آیت الله خامنه‌ای فرمودند این را همواره گفته‌ایم و به آن عمل کرده و بر آن پای فشرده‌ایم. ما حرکت خیانت‌آمیز «عادی سازی» و سیاست تطبیع‌پذیری (قابلیّة التّطبیع) را محکوم میکنیم. 

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اینکه برخی دولت‌های عربی به امریکا گفته‌اند در حلّ مسأله‌ی فلسطین شتاب کند، اگر منظور آنان این است که پیش از بیرون رفتن از منطقه، هر مانع را از سر راه تثبیت رژیم غاصب بردارد، اولاً خیانت کرده و برای دنیای عرب ننگ آفریده‌اند، ثانیاً ساده لوحی به خرج داده‌اند، زیرا کور نمیتواند عصاکش کور دگر شود! 

شبکه المسیره یمن نیز با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب گزارش داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که امروز «اراده شکست‌ناپذیر» در فلسطین و همه منطقه‌ی غرب آسیا جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده و ارتش جنایتکار ناچار شده آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمجید از حضور عظیم مردم در روز جهانی قدس، خاطرنشان کردند: مردم ایران با حضور پرشور خود در میدان ها، به جوانان جهان اسلام، جوانان شجاع و دلیر فلسطینی و همه مردم فلسطین که با جسم و جان خود از قدس و مسجدالاقصی دفاع می‌کنند انگیزه می‌دهد و به امید خدا مبارزه بزرگ فلسطین به نتایج نهایی و مبارک خود نزدیک خواهد شد. 

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای حل مسائل امت اسلامی که مهم‌ترین آن مسئله فلسطین است، به قدرت‌های نژادپرست غربی تکیه کرد، افزودند: شارلاتان‌های مدعیان حقوق بشر در غرب که درباره اوکراین ناله سر می‌دهند مقابل تمام جنایاتی که در فلسطین انجام می‌شود، بر دهانشان مهر سکوت زده اند. 

وی با تاکید بر اینکه تنها قدرت اسلام است که قادر به حل مسائل جهان اسلام است که در راس آن مسئله فلسطین قرار دارد، تاکید کردند که تبلور ائتلاف مقاومت یکی از با برکت‌ترین پدیده‌های منطقه بود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رویکرد خائنانه به عادی‌سازی و پدیده عادی‌سازی و آنچه برخی دولت‌های عربی خطاب به آمریکا مبنی بر لزوم تسریع در انحلال آرمان فلسطین گفته‌اند را محکوم کردند و گفتند: سازشکاران مقابل جهان عرب که مرتکب ساده لوحی بزرگی شده‌اند، رسوا شده‌اند زیرا نابینا نمی‌توانند نابینا را رهبری کند. 

همچنین شبکه العهد لبنان گزارش داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، دفاع حقیقی از قدس بود. 

حضرت امام خامنه‌ای در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس خاطرنشان کردند: مقاومت مردم فلسطین قدرت خود را از این راهپیمایی‌های گسترده می‌گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی بر قدس سیطره دارد، همه روزهای سال روز جهانی قدس است، افزودند: امروز شاهد شکست‌های پی در پی آمریکا در عرصه سیاسی هستیم و رژیم صهیونیستی در شرایط پیچیده در حال دست و پا زدن در حوزه سیاسی است. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه حرکت جهادی فلسطینیان در بخش‌های شمالی و جنوبی سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ نشان‌دهنده این است که تمام فلسطین به صحنه مقاومت تبدیل شده است، افزود: شارلاتان‌ها و مدعیان حقوق بشر در اروپا جنایات صهیونیست‌ها علیه کودکان و زنان را نادیده می‌گیرند. 

العهد اضافه کرد که رهبر معظم بر اینکه نیروی مقاومت با جهاد خود رژیم غاصب صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد، تاکید کرد. 

پایگاه خبری فلسطین الیوم هم با انتشار سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت:  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کردند که مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا از شکست‌های پی درپی رنج می‌برد. 

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت روز جهانی قدس، گفتند: ملت مقاوم فلسطین قدرت خود را از این راهپیمایی‌های گسترده می‌گیرند. 

رهبر انقلاب امروز جمعه افزودند: مقاومت در حال مبارزه با تروریسم جهانی است و به مردم مقاومت یمن در جنگ تحمیلی و مبارزه با حضور غاصب صهیونیستی در فلسطین کمک می‌کند و این رژیم غاصب  را سرنگون خواهد کرد. 

وی خطاب به مردم و جوانان فلسطین گفتند: ای فرزندان فلسطین و شما جوانان کرانه باختری و سرزمین‌های ۱۹۴۸ که فدا می‌کنید، ای مبارزان در اردوگاه جنین وای ساکنان اردوگاه‌های فلسطینی در خارج از کشور، شما مهمترین، حساس‌ترین و پیشگام‌ترین بخش بدنه مقاومت را تشکیل می‌دهید و بدانید که خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند.  

فلسطین الیوم اضافه کرد: آیت الله خامنه‌ای  تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران حامی و پشتیبان جبهه مقاومت و مقاومت فلسطین است و این را بارها گفته‌ایم و به آنچه گفته‌ایم عمل کرده‌ایم و بر آن اصرار داریم. 

وی تاکید کردند: ما روند خائنانه عادی‌سازی و پدیده عادی‌سازی و آنچه برخی از دولت‌های عربی به آمریکا درباره لزوم تسریع در انحلال آرمان فلسطین گفته‌اند را محکوم می‌کنیم. 

آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد که سازشکاران، جهان عرب را شرمنده کرده و مرتکب ساده لوحی بزرگی شدند زیرا نابینایان نمی‌توانند نابینایان را رهبری کنند. 

وی افزودند: من به اسرای ثابت قدم فلسطینی درود می‌فرستم و به دست جناح‌های مقاومت فلسطین که بیشترین مسئولیت رویارویی را بر عهده می‌گیرند، سوگند یاد می‌کنم. 

پایگاه اطلاع‌رسانی «قدس الیوم» نیز نوشت:  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر جمعه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس تاکید کردند که نیروی مقاومت رژیم غاصب صهیونیستی را سرنگون خواهد کرد.  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت روز جهانی قدس، خاطرنشان کردند: ملت مقاوم فلسطین قدرت خود را از این راهپیمایی‌های مردمی می‌گیرند و تا زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی بر قدس سیطره دارد، همه روزهای سال را روز جهانی قدس دانستند. 

وی با بیان اینکه حرکت جهادی فلسطینی‌ها در بخش‌های شمالی و جنوبی سرزمین‌های ۴۸ نشاندهنده آن است که کل فلسطینه به صحنه مقاومت تبدیل شده است، افزودند: جوانانی که ایثار می‌کنند به سپر دفاعی قدس تبدیل شده اند. 

قدس الیوم اضافه کرد: آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در این سخنرانی به شکست‌های پی درپی که آمریکا در عرصه سیاسی متحمل می‌شود اشاره کردند و گفتند که رژیم صهیونیستی در عرصه سیاسی و نظامی در شبکه پیچیده‌ای از مشکلات دست و پا می‌زند. 

سایر رسانه‌ها و شبکه‌های عرب زبان منطقه از جمله در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن و کشورهای حاشیه خلیج فارس سخنان امروز رهبر معظم انقلاب را بازتاب دادند.