استاد محمد علی عباسی هنرمند انقلابی استان مرکزی درگذشت

هنرمند مطرح کشور درگذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استاد محمد علی عباسی هنرمند انقلابی استان مرکزی درگذشت.

درگذشت هنرمند انقلابی استان مرکزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاد محمد علی عباسی هنرمند انقلابی استان مرکزی پس از سال‌ها تلاش در عرصه هنر انقلاب اسلامی دار فانی را وادع گفت و به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع و تدفین این هنرمند انقلابی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در بهشت زهرای اراک و در قطعه ۳۱ برگزار می‌شود.

مرحوم عباسی از جمله مجاهدانی بود که از سال ۱۳۴۲ به نهضت امام خمینی (ره) پیوست و در ادامه با حضور فعال در مساجد و در همراهی با روحانیت و نهادها، آثار ماندگاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرد.

مرحوم محمد علی عباسی، که خطیبی توانمند و دارای زبانی گویا در تبیین حق بود؛ علاوه فعالیت در عرصه هنر، خود از کارگران شرکت هپکو و از جمله پیشگامان مطالبه گری انقلابی در دهه ۶۰ بود که هزینه آن را نیز پرداخت کرد.

فقدان این استاد غریب عرصه هنر که گنجینه‌ای از تجربیات و خاطرات ارزشمند تاریخ انقلاب در عرصه‌های گوناگون بود، برای استان مرکزی و جامعه هنر انقلاب ضایعه‌ای جانسوز است.

ضمن تسلیت به خانواده معزز، بستگان محترم، دوستان و دوستداران این استاد، از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با امام و شهدا را مسئلت داریم.

سازمان فضای مجازی سراج  استان مرکزی با صدور پیامی ضمن  تسلیت درگذشت این هنرمند انقلابی  اعلام کرده  به امید آن که جبهه انقلاب اسلامی دوباره شاهد رویش عباسی‌ها و طالب زاده‌ها باشد.

اولین تصویر از چهره امام خمینی (ره) برای تظاهرات تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نقاشی چهره هزار شهید در طول دفاع مقدس، طراحی تابلو‌هایی مانند سنگرسازان بی سنگر، راه قدس از کربلا می‌گذرد، پوستر برگزیده هفت سال دفاع مقدس، رحلت امام خمینی (ره) و آثار هنری ماندگار دیگری که بخشی از آن‌ها به موزه دفاع مقدس استان اهدا شده، از جمله آثار استاد مرحوم عباسی است.