سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد

هشدار هواشناسی |  افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در خلیج فارس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، افزایش میزان سرعت باد در نواحی شمال غربی - جنوب غربی و افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از بعد از ظهر دوشنبه تا سه‌شنبه(۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت)خبر داد.

این پدیده جوی روز دوشنبه در شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و روز سه‌شنبه در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های جنوب بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط تردد با شناورهای نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و  اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت باید رعایت شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.