نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد

اعلام آمادگی تهران برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری بین ایران و اندونزی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحمت گوبل، نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی در امور صنعت و توسعه در دیدار با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، هدف از سفرش به تهران را پیگیری توافقات و تفاهمات میان مقامات‌ دو کشور بیان و بر ارتقای روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی به عنوان دو کشور  مهم در دو نقطه استراتژیک تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس نمایندگان مردم اندونزی همچنین با اشاره به توانمندیهای علمی و فناوری و منابع ایران، آمادگی پارلمان اندونزی را برای توسعه همکاری با ایران به‌ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و اندونزی به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو فناوری، بایوتکنولوژی، ترانزیت، شبکه ریلی و منابع معدنی و انرژی پرداخت و خواهان تمرکز بر ارتقای روابط در حوزه های مورد اشاره شد.

صفری در ادامه با تاکید بر امکان افزایش حجم روابط تجاری میان دو کشور و معرفی بندر چابهار به عنوان یک نقطه ترانزیتی مهم و امن برای کالاهای صادراتی اندونزی و امکان صدور آن به کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه و قفقاز، آمادگی کشورمان برای استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و بکارگیری مکانیزم تهاتر را برای گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری میان دو کشور اعلام کرد.