مصاحبه تند پپ گواردیولا واکنش های متفاوتی را از سوی هواداران فوتبال بر جای گذاشته است.

طغیان عجیب گواردیولا؛ همه پشت لیورپول هستید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حذف عجیب و غیرمنتظره از لیگ قهرمانان با شکست مقابل رئال مادرید، منچسترسیتی دیشب با پنج گل از سد نیوکاسل گذشت و نمایش درخشانی در لیگ برتر از خود ارائه داد. با توجه به توقف خانگی لیورپول مقابل تاتنهام، حالا فاصله آنها در صدر جدول با سیتی به سه امتیاز رسیده و تیم پپ گواردیولا در آستانه تکرار عنوان قهرمانی خود قرار گرفته است.

در فصل جاری پپ گواردیولا و یورگن کلوپ بارها با احترام از تیم های یکدیگر یاد کرده و از این حیث همیشه مورد ستایش قرار گرفته اند. اما سرمربی اسپانیایی سیتی دیشب و بعد از مسابقه مقابل نیوکاسل، صحبت های عجیبی به زبان آورد و تاکید کرد اغلب در فوتبال انگلیس علاقه دارند لیورپول به عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر دست یابد، آنهم در شرایطی که آنها در سه دهه گذشته یک بار به این موفقیت دست یافته اند.

پپ گواردیولا در پایان دیدار مقابل نیوکاسل گفت: "همه در این کشور، از رسانه ها گرفته تا همه از لیورپول حمایت می کنند. البته این تیم سابقه فوق العاده ای در رقابت های اروپایی دارد، اما نه در لیگ برتر، زیرا آنها در 30 سال اخیر تنها یک بار قهرمان شده اند. البته مشکلی نیست. با توجه به سابقه و موفقیت های تاریخی لیورپول در کنار منچستریونایتد مشهورترین تیم های انگلیس هستند؛ از نظر فتح عناوین، میراث، تاریخ، درام و خیلی موارد. 

اما ما در 10، 11 یا 12 سال گذشته در بین مدعیان ظاهر شده ایم. می‌دانم که گاهی اوقات ناراحت می‌شویم، اما برایم مهم نیست. مردم بیشتر می‌خواهند لیورپول قهرمان شود، اما مسئله ای نیست و این موضوع طبیعی است. شاید آنها طرفداران بیشتری در سرتاسر جهان داشته باشند و در انگلیس شاید بیشتر از ما از لیورپول حمایت می شود."

جالب اینجاست در نشست خبری نیز وقتی خبرنگار از گواردیولا پرسید که آیا از این نمایش بعد از شکست مقابل رئال مادرید به وجد آمده، سرمربی اسپانیایی با لحن شوخی گفت مگر شک داری؟ تو طرفدار لیورپول هستی.

این مصاحبه غیرمنتظره باعث تعجب بسیاری از هواداران فوتبال شد و آنها این رویه را متناقض با رویکرد توام با احترام پپ گواردیولا به لیورپول دانسته اند. به نظر می رسد انتقادات در روزهای اخیر و بعد از حذف سیتی از لیگ قهرمانان، خون او را به جوش آورده و باعث بروز چنین واکنشی از پپ گواردیولا شده است.

اما در ادامه واکنش برخی کاربران در مورد این مصاحبه را مرور خواهیم کرد؛

من نمی توانم باور کنم که پپ گواردیولا جرات این را داشته باشد که با لیورپول در مورد فتح عناوین شوخی کند. صفر لیگ قهرمانان در 200 سال.

پپ گواردیولا سرمربی باهوشی بوده، اما انگار فردی غیرعادی است. نظرات او در مورد لیورپول پس از بازی بسیار عجیب بود.

یکی باید از گواردیولا در مورد اینکه نصف ملت هنوز در مورد از دست رفتن قهرمانی لیورپول در لیگ برتر هشت سال پیش شعار می دهند، سوال می پرسید.

گواردیولا سطح پایین رفتار می کند، علیرغم قطعیت قهرمانی در لیگ می خواهد همه جوره به لیورپول طعنه بزند. البته از دست دادن برتری 2-0 در طی 60 ثانیه کام هر کسی را تلخ می کند. تصور کنید اگر لیورپول در نهایت قهرمان لیگ قهرمانان شود، او از حسادت منفجر خواهد شد.