معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در ارتش فرماندهان و مسئولانی تربیت می‌کنیم که بتوانند صحنه‌های نبرد در آینده را مدیریت کنند، البته این دانش در کنار ایمان و اعتقاد است که می‌تواند صحنه‌های نبرد را به نفع ما تغییر دهد.

امیر سیاری: در ارتش فرماندهانی را تربیت می‌کنیم که صحنه‌های نبرد را مدیریت کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در ارتش فرماندهان و مسئولانی تربیت می‌کنیم که بتوانند صحنه‌های نبرد در آینده را مدیریت کنند، البته این دانش در کنار ایمان و اعتقاد است که می‌تواند صحنه‌های نبرد را به نفع ما تغییر دهد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز در آیین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید ارتش، طی سخنانی اظهار داشت: کار معلم تربیت ساخت انسان‌هایی است که می‌خواهند جامعه را اداره کنند.

وی گفت: بدون تردید نیروی انسانی  آموزش دیده و کارآمد می‌تواند موجب بالندگی و شکوفایی هر سازمانی شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: معلم‌ها افرادی را آموزش و پرورش می‌دهند که می‌خواهند آینده‌سازان کشور باشند و اگر آموزش‌ها منبطق بر نیازها و تخصص‌گرایی نباشد آینده کشور دچار مشکل می‌شود.

امیر سیاری حفظ تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مهم‌ترین ماموریت‌های ارتش دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم ماموریت‌های اصلی خود را به خوبی انجام دهیم نیازمند آموزش و پرورش نیروهای زبده و کارآمد هستیم که این وظیفه توسط معلمان نظامی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جایگاه معلمان نظامی بسیار رفیع و ارزشمند است چون آنها دفاع‌کنندگان و پاسداران انقلاب اسلامی و حافظان تمامیت ارضی کشور را تربیت می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: ارتش در حوزه تربیت‌های اخلاقی، معنوی و علمی آموزش‌های لازم را به نیروهای خود می‌دهد و برای این حوزه‌ها اساتیدی گرانقدر را در درون خود پرورش داده است.

امیر سیاری گفت: در ارتش فرماندهان و مسئولانی تربیت می‌کنیم که بتوانند صحنه‌های نبرد در آینده را مدیریت کنند، البته این دانش در کنار ایمان و اعتقاد است که می‌تواند صحنه‌های نبرد را به نفع ما تغییر دهد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس گفت: اگر ایمان، اعتقاد و تخصص و تعهد نبود نمی‌توانستیم بیست و شش روز در مقابل دشمن مداومت عملیاتی داشته باشیم و در مقابل آن حجم از تسلیحات و نیرو با اقتدار بایستیم. این نیروی ایمان، دانش نظامی و تخصص و شجاعت بود که ما را در عملیات بیت المقدس به پیروزی رساند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: کسانی که در طراحی عملیات بیت المقدس حضور داشتند اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بودند که در کنار اساتید سپاه این عملیات بزرگ را طراحی کردند و موجب شدند تا بر دشمن غلبه کنیم .

امیر سیاری تاکید کرد مربیان و اساتید ارتش باید با دانش، تحصیل کرده، اهل مطالعه و با اخلاق و رفتار شایسته باشند چراکه تمام رفتار و سکنات استاد برای شاگردان آموزنده است و شاگردان از او می‌آموزند.

وی گفت: باید تلاش کنیم تمامی محیط و ابزار آموزش و پرورش را به سمت و سویی سوق دهیم که آموزش به بهترین شکل ممکن انجام شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش محتوای آموزشی را در نیروهای مسلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار دانست و گفت: نباید به محتوای آموزشی موجود اکتفا کنیم؛ ما باید با نوآوری و خلاقیت و استفاده از علم و دانش روز جهان به بهترین شکل آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه دهیم و با نظارت و کنترل دقیق  اساتید را ارزیابی کنیم تا بهترین اساتید و دانشجویان در درون سیستم تربیت شوند و افراد را در راستای تحقق ماموریت‌های پیش رو تربیت کنند.