یک منبع در وزارت خارجه فرانسه امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با رویترز گفته که احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی هنوز فایده‌بخش است.

منبع فرانسوی: احیای برجام هنوز فایده‌بخش است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک منبع در وزارت خارجه فرانسه امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با رویترز گفته که احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی هنوز فایده‌بخش است.

این منبع با وجود این گفته درباره اینکه ایران و ایالات متحده آمریکا بتوانند به سرعت مسائل باقی‌مانده میان دو کشور را حل و فصل کنند بدبین است. او مدعی شده که اقدام ایران در دستگیری دو شهروند فرانسوی تحریک‌آمیز است و چنانچه تهران بخواهد در مذاکرات برای احیای برجام با زمان بازی کند مرتکب اشتباه شده است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان جهت احیای برجام متوسل شده‌اند.