سعید عزت اللهی همچنان ترجیح می‌دهد در مورد سوال‌ها مبنی بر بازگشت به ایران سکوتی مشکوک را ادامه دهد.

عزت‌اللهی: از الغرافه جدا شدم به مقصد ...!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزت اللهی نیم فصل دوم را در تیم الغرافه سپری کرد و حالا با پایان قرارداد قرضی، دوباره تحت قرارداد وایله دانمارک است؛ تیمی که با جدایی هافبک ملی‌پوش ایرانی، نتوانست سهمیه خود را حفظ کند و به لیگ یک دانمارک سقوط کرد.

عزت اللهی در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات در مورد حضورش در الغرافه و تقابل با فولاد و همچنین احمد نوراللهی و مهدی قایدی پاسخ داده و در مورد آینده خود نیز اظهار نظر کرده است.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*اول در مورد وضعیت قراردادت میخواستم سوال کنم که به کجا رسید و آیا از الغرافه جدا شدی؟ با وایله چیکار کردی و آیا صحبتی شده یا نه؟ 

عزت اللهی: قرارداد من با الغرافه قرضی بود و تموم شد و الانم بازیکن وایله حساب میشم و قرارداد دارم ولی تیم وایله متاسفانه از لیگ برتر دانمارک سقوط کرد و برای فصل جدید باید صحبت کنیم ببینیم چه اتفاقی قراره بیفته.

* در مورد آینده ت هم میخواستم بدونم که اگه از الغرافه جدا هم بشی، توی قطر میمونی؟ (سوال تکراری در مورد بازگشت به ایران)

عزت اللهی: نه واقعیت هنوز هیچی معلوم نیست و تصمیم گیرنده قطعا باشگاه وایله خواهد بود چون هنوز قرارداد دارم با اونا و راجع به لیگ ایران هم این صحبت‌ها همیشه هستش ولی خب من فعلا قرارداد دارم و معلوم نیست چه اتفاقی بیفته.

* تجربه لیگ قهرمانان آسیا برای تو چطور بود؟ فراز و نشیب داشت اما معمولا نمره خودت خوب بود.

عزت اللهی: فکر میکنم که تجربه خوبی بود. به هر حال لیگ قهرمانان اسیا هم تجربه جالبی بود برای من که من قبلا در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بودم و اینکه تیم ما تیم خیلی جوونی بود و خودم همیشه سعی کردم بهترین عملکرد رو داشته باشم ولی خب تیم ما جوون و کم تجربه بود به خاطر همین یکم سخت بود جلوی تیم‌هایی که هزینه کرده بودن و باتجربه بودند ولی خب برای بازیکنامون تجربه خوبی بود.

* اون بازی چطور شد که هشت تا خوردید؟ واقعا برای همه عجیب بود باتوجه به کیفیت تیمتون.

عزت اللهی: در مورد اون اتفاق باید بگم که این فوتبال بود، شما یک روزی میشه که هرچقدر تلاش می‌کنی نمیتونی یه سری چیزارو توی زمین کنترل کنی. تیمهای بزرگ مثل بارسلونا هم ممکنه این اتفاق براشون بیفته. اون روز، روز بد فوتبال ما بود و بدشانسی هم آوردیم و روز خوش شانسی الاهلی ای بود که بازی رفت لحظه‌های آخر تونستن به ما گل بزنن و مساوی کنن. فوتبال همینه و اون روز روز ما نبود.

* تقابل با فولاد به عنوان یک تیم ایرانی چطور بود؟

عزت اللهی: قطعا برای من به عنوان یک ایرانی تجربه جالبی بود که پیراهن یک تیم باشگاهی رو بپوشم و باهاش جلوی یه تیم ایرانی قرار بگیرم. فولاد واقعا تیم با دیسیپلینی بود و آقا جواد نکونام هم مربی‌ایه که من تجربه کار کردن باهاش توی تیم ملی رو داشتم و میدونستم فولاد قطعا یکی از بازیهای ما میشه. دو بازی جلوی فولاد سخت ترین بازی ما بود و از همه لحاظ روی ما فشار گذاشت. از یه طرفی هم خوشحالم که نماینده کشورم توی مرحله بعدی حضور پیدا میکنه و براشون آرزوی بهترین‌ها رو دارم.

* دو بازی هم جلوی شباب الاهلی داشتید که نوراللهی و قایدی رو داره.

عزت اللهی: آره دو بازی جلوی الاهلی داشتیم و خوشحال بودم که بچه‌ها رو دیدم. هم احمد و هم مهدی، البته متاسفانه با مهدی فرصت این رو پیدا نکردیم که توی زمین رودرروی هم قرار بگیریم و احمد هم یک بازی بود. اما خب تجربه جالبی بود که هم‌تیمی و هموطنم رو دیدم احساس خوبی داشتم. امیدوارم بچه‌ها توی باشگاه خودشون موفق باشن.

* از این ها بگذریم؛ برسیم به خودت و فرمی که داری. از وقتی رفتی وایله به نظرم چون بازی میکردی فرم خیلی خوبی داشتی و این رو توی تیم ملی هم دیدیم. الان فکر می‌کنی همون فرم رو داری؟

عزت اللهی: اون تایمی که رفتم از وایله تعطیلات لیگ دانمارک بود. یک مقدار وقتی که جابجایی من از دانمارک به قطر گرفت، فاصله افتاد و بعد رفتم قطر تمریناتی که باید توی نیم فصل انجام می‌دادم، تمرینات آماده سازی نیم فصل نبود چون اون موقع کوران لیگ قطر بود. من شروع بازی کردم و یک مصدومیت سراغم اومد که سه چهار هفته نتونستم بازی کنم. این‌ها یک سری مشکلاتی بود که سعی کردم با این وجود، بیشترین فشار تمرین رو بذارم و برگردم. همیشه بعد از مصدومیت زانو که مصدومیت سخت و خطرناکیه، شما وقتی برمی‌گردی یک ترسی داری توی وجودت و منم نمی‌تونم پنهون کنم که توی سال جام جهانی استرس داشتم که با فشار بیشتر، مشکل بزرگتری برام ایجاد بشه. الان اما شرایط خوبیه و در حال تمرین هستم تا به اردوی تیم ملی ملحق بشم و اردوی آماده سازی خوبی رو بگذرونیم.

* بازی توی قطر چطوره؟ منظورم سطح تمرینات و همچنین سطح بازی هاست. اگه بخوای یک مقایسه با سایر لیگ‌هایی که بودی، انجام بدی، چی میتونی بگی؟

عزت اللهی: بازی کردن توی قطر از لحاظ کیفی قطعا با اروپا و جاهایی که بودم فرق دارد اما تجربه خوبی بود. اون تایم از فوتبالم انتخاب کردم این تجربه رو داشته باشم چون به تجربه فضای جدید نیاز داشتم. همیشه گفتم از تصمیماتی که داشتم، به عنوان یه تجربه یاد می‌‌کنم که امیدوارم به کمکم بیان. فکر کنم تجربه خوبی بود و بعد از چندین سال حضور توی اروپا، تجربه جالبی بود و الان هم قراردادم تموم شده و ببینیم انشالله برای فصل جدید چه اتفاقی رخ می‌ده.

* کار کردن با استراماچونی چطور بود؟ از نظر اخلاقی و فنی.

عزت اللهی: قطعا وجود آقای استراماچونی نود درصد دلیلی بود که من رفتم باشگاه الغرافه. چون میدونستم ایشون خیلی به من و سبک بازیم علاقه داره و من چندین ساله با ایشون در ارتباط بودم. از لحاظ فنی و اخلاقی بسیار مربی خوب و بزرگی هستند از نظر من و خیلی خوشحالم که تجربه همکاری باهاشون رو داشتم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای ایشون و من بیفته و شاید دوباره باهم همکاری داشتیم.

* در مورد انتقالت من دیدم سایت وایله نوشت که این انتقال از نظر مالی برای ما هم خوب بود. باتوجه به اینکه قرضی رفتی، این جمله به چه معنی بود؟ و برای خودت هم ابعاد مالی خوبی داشت؟

عزت اللهی: قطعا همینطور بود. انتقال قرضی بود اما رقم انتقال برای حالت قرضی بود که شاید خیلی از باشگاه‌ها توی فروش بازیکنشون می‌تونستن بهش برسن. باشگاه توی این انتقال قرضی تونست به رقم خوبی برسه با اینکه سه ماه هم بیشتر نبود. هم برای باشگاه مفید بود و هم از لحاظ مالی برای خود من هم اتفاق‌های بهتر نسبت به دانمارک رخ داد و با توافقی که کردیم، این اتفاق رخ داد.

* تو با اینکه سن زیادی نداری ولی تجربه ت خیلی بالاست و حالا توی تیم ملی هم جزو باتجربه ترین هایی. نظرت در مورد روند آماده سازی تیم ملی و به خصوص دیدار با کانادا چیه؟

عزت اللهی: روند آماده‌سازی تیم ملی تا جایی که من اطلاع دارم فدراسیون فوتبال و عزیزانی که الان مسئولیت دارن، همه تلاششون رو می‌کنن. ما مشکلات بازیهای تدارکاتی رو دوره‌های قبلی هم داشتیم و باتوجه به شرایط خاصی که بعضی کشورها برای کشور ما درست می‌کنن، مشکلات همیشه هست اما فکر کنم بازی کانادا بازی مفیدی برای ما خواهد بود. کانادا حریف خوبیه و امیدوارم همونطور که خودشون صحبت کردن چند بازی خوب توی این لول برای ما مهیا کنند چون ما نیاز داریم برای حضور خوب توی جام جهانی، بازیهای خوب مثل همین کانادا رو انجام بدیم.

* ما هفت ماه تا جام جهانی داریم. خودت چقدر انگیزه داری برای حضور توی قطر ۲۰۲۲؟

عزت اللهی: خودم به شخصه خیلی انگیزه دارم چون جام جهانی بزرگترین اتفاق فوتبالی دنیاست و همه بازیکنان قطعا انگیزه و تلاششون را می‌کن در این فرصت باقی مونده، تلاششون رو بکنن تا توی جام جهانی بتونیم نتایج خوبی بگیریم. خودم خیلی انگیزه دارم و فکر کنم این انگیزه تیمی باشه و کل تیممون این انگیزه رو داریم چون تیم ملی ما این پتانسیل رو داره که تاریخ سازی کنیم. این انگیزه وجود داره و برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنیم و برنامه ریزی هم بشه. امیدوارم این چند ماه دست به دست هم بدیم و حواشی رو کنار بذاریم و برای سربلندی تیم ملی تلاش کنیم.

* فکر می‌کنی بعد از جام جهانی یک دوره جدید از نظر باشگاهی در انتظار تو باشه؟

عزت اللهی: من همه تلاشم رو می‌کنم که اولا پیراهن پرافتخار تیم ملی رو توی جام جهانی تن کنم و بعد عملکرد خوبی داشته باشم. بقیه‌ش دیگه دست اون بالاییه که ببینیم چه سرنوشتی برام در نظر گرفته. قطعا هدف من هم همینه که شما گفتی و می‌خوام با حضور توی جام جهانی انشالله یک ورق جدیدی توی زندگی باشگاهیم رقم بخوره و امیدوارم این اتفاق بیفته. من همه سعی و تلاشم رو می‌کنم. اول موفقیت تیم برام مهمه و بعد انشالله برای خودم هم خوب باشه.

* شاید شنیده باشی که جام ملتها هم احتمال داره به قطر سپرده بشه و سال ۲۰۲۴ برگزار شه. این باعث نمیشه توی قطر بمونی؟ و اینکه فکر می‌کنی این تیم ایران چقدر شانس قهرمانی داشته باشه؟

عزت اللهی: نه نشنیدم این خبر رو الان اولین باره شنیدم. اما به هر حال تا جام ملتها وقت زیاده و من بر این اساس تیم انتخاب نمی‌کنم. چیزی که الان خیلی روش تمرکز دارم جام جهانیه و فکر کنم این خیلی اهمیت داشته باشه و باید ببینیم توی این ماه‌ها چه اتفاقی میفته.

* در مورد جام جهانی دوست داشتم بدونم بیشتر کدوم بازی برات جذاب تره آمریکا یا انگلیس؟ (با علم به اینکه همه بازی‌های جام جهانی خیلی جذاب و مهمه)

عزت اللهی: قطعا همونطور که گفتی همه بازیها جذابه. هموطور که همه میدونن تک تک بازیها توی جام جهانی خیلی مهمن. انگلیس یکی از قدرتهای جهانه و یکی از بازیهای حساس ما خواهد بود. آمریکا باتوجه به اون خاطرات خوبی که ما داریم از جام جهانی 98 قطعا جذابه و حتی بازی با تیم سوم. میدون جام جهانی طوریه که هر بازی شما میتونی یک تاریخ رو خودت رقم بزنی؛ مثل بازی مراکش که اون اتفاق افتاد یا بازی اسپانیا باوجود باختمون کلی اتفاق خوب افتاد و همینطور بازی پرتغال. این دوره هم تمام بازیها قطعا برای ما جذابه و برای من جفتش به یک اندازه جذابه و کلی هیجان دارم. امیدوارم این بازیها توی تاریخ به شکل مثبت ثبت بشن.

* در مورد ملوان هم سوال داشتم و اینکه خودت چه حسی داری از صعود احتمالی این تیم؟

عزت‌اللهی: آره خداروشکر میگم که خیلی خوشحالم از اینکه تیم شهرم بعد از چندین سال پرحاشیه که داشت، امسال خیلی آروم رو سپری می‌کنه و مردم شهر هم لیاقتشون بیشتر از ایناست و امیدوارم صعود کنن و ملوان برگرده به لیگ برتر که باعث خوشحالی همه همشهری‌هام بشه. امیدوارم یک بار دیگه ملوان توی لیگ برتر نتایج خوب بگیره تا همه کنار هم جشن بگیریم.