خوان ریکلمه، ستاره سابق بارسلونا به تمجید از عملکرد سرخیو بوسکتس پرداخته است.

بوسکتس باعث شد هواداران فوتبال گیج شوند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، سرخیو بوسکتس در 15 سال اخیر عملکرد درخشانی در ترکیب تیم ملی اسپانیا و بارسلونا داشته و نقش مهمی در موفقیت‌های این دو تیم ایفا کرده است. حالا خوان ریکلمه که مدت کوتاهی نیز در بارسلونا به میدان رفت، مدعی شد سرخیو بوسکتس نگاه هواداران فوتبال به هافبک‌های دفاعی را تغییر داده و باعث شده نقش بازیکنان خلاق شماره 10 در میدان کمرنگ‌تر از قبل شود.

خوان ریکلمه گفت: "عملکرد سرخیو بوسکتس باعث شد هواداران فوتبال در سراسر جهان گیج شوند. او تنها بازیکن پست شماره 10 است که به‌عنوان هافبک شماره 5 بازی می‌کند. بعد از تماشای بازی سرخیو بوسکتس بود که ما فراموش کردیم که بازیکنان این پست باید تنها خود دفاع کرده و بین مدافعان میانی حضور پیدا کنند. حالا انتظار داریم چنین بازیکنی در هر مسابقه پنج پاس فوق العاده ارسال کند و این‌گونه بازیکنان شماره 10 فراموش شوند. در دنیای فوتبال فقط یک سرخیو بوسکتس وجود دارد.

از زمانی که سرخیو بوسکتس به دنیای فوتبال معرفی شد، ما تصور می‌کنیم که شماره پنج باید متخصص ارسال پاس‌های دقیق هم باشد و اگر یک تیم بد بازی می‌کند، به این دلیل است که بازیکن شماره پنج پاس‌های خوبی در جریان مسابقه ارسال نکرده است. ما فراموش کردیم که در گذشته این بازیکنان شماره 10 بودند که باعث می‌شدند شما خوب بازی کنید. اما حالا به نظر می‌رسد که اگر تیم ضعیف بازی می‌کند فقط به‌خاطر هافبک دفاعی است و این اتفاق به‌خاطر عملکرد سرخیو بوسکتس در سال‌های اخیر رخ داده است."