مرکزی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناکامی دزدان دریایی را در کیلومترها دورتر از سواحل ایران رقم زده است.

ناکامی دزدان نتیجه اقتدار نیروی دریایی | اسکورت ۵۰۰۰ کشتی تجاری و نفتکش از سال ۸۷ تاکنون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دریاردار سیاری عنوان کرد:

مرکزی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناکامی دزدان دریایی را در کیلومترها دورتر از سواحل ایران رقم زده است.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در حاشیه آئین بزرگداشت شهدای ساوجی در عملیات آزادسازی خرمشهر  و شهدای هنرمند با عنوان حماسه فتح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب و دریای سرخ حدود ۲۵۰۰ کیلومتر از ساحل جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و یکی از مسیرهای اصلی خطوط کشتیرانی اعم از نفتکش، تجاری و ... است و بیش از یک سوم تجارت جهان از این منطقه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کشتی‌های ایرانی که برای واردات و صادرات کالا به سمت غرب حرکت می‌کنند حتما باید از این مسیر عبور کنند که توسط دزدان دریایی ناامن شده است. البته حمایت‌هایی از طریق استکبار جهانی از این دزدان انجام می‌شود.

دریاردار سیاری افزود: از سال ۱۳۸۷ تاکنون نزدیک به پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش با حضور فیزیکی نیروی دریایی در منطقه در قالب تیم‌های اسکورت و حافظ کشتی‌ها و نیز ناوشکن‌ها در منطقه محافظت شده و در مقابل دزدان دریایی ایستادگی کردند و کشتی‌ها به سلامت از منطقه عبور داده شدند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر نیز چندین مورد تحرک از سوی دزدان دریایی صورت گرفته که توسط نیروی دریایی خنثی شده و بیانگر توانمندی نظام اسلامی و توان بالای نیروهای مسلح مقتدر کشور است که می‌توانند در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری ساحل ایران به عنوان دست بلند کشور، از منافع نظام اسلامی دفاع کنند و اقتدار کشور را به نمایش می‌گذارند.

دریادارسیاری تصریح کرد: پیام ملت ایران به استکبار جهانی این است که هرکجا که منافع نظام اسلامی در خطر باشد محکم ایستاده‌ایم و از منافع خود دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام