امیرجدیدی بازیگر مطرح کشور، به تازگی در اینستاگرام خود استوری را منتشر کرده که خبر از حضور او در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال میدهد. جدیدی بازیکن تنیس است.

امیر جدیدی بازیگری را کنار گذاشت | حضور غیرمنتظره امیر جدیدی در تیم استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر جدیدی بازگیر جوان کشور است. تا کنون امیر جدیدی موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. امیر جدیدی سیمرغ را برای بازی در فیلم تنگه ابوقریب و عرق سرد، دریافت کرده است. امیر جدیدی از سال هشتاد و نه وارد سینما شد. امیر جدیدی بازیکن حرفه ای تنیس نیز هست. 

امیر جدیدی

امیر جدیدی (متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳) بازیگر سینما و تئاتر، مربی و بازیکن تنیس هل ایران است.او تاکنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های عرق سرد و تنگه ابوقریب شده‌است.

امیرجدیدی

از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز نمود. امیر جدیدی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم آفریقا شروع کرد و دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم‌ های سیزده و پایان خدمت در سی ‌و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

تنگه ابوقریب بهرام توکلی، عرق سرد سهیل بیرقی و هت ریک ساخته رامتین لوافی ۳ حضور سینمایی او در سال ۱۳۹۶ است که دو اثر اولی به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است و برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای این دو فیلم شد. از دیگر افتخارات او می توان به جایزه فیپرشی بهترین بازیگر مرد جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۲، تندیس بهترین بازیگر مرد از سوی جشن حافظ ۱۴۰۰ و نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی جشنواره آسیا پاسیفیک اشاره کرد. 

از دیگر آثار امیر جدیدی می توان به قهرمان، من، خنده های آتوسا، لتیان، رخ دیوانه، قاتل اهلی، عرق سرد و قانون مورفی اشاره کرد. 

امیرجدیدی

 

امیر بزرگ شده ی اکباتان است فعالیت خود را با ورزش تنیس شروع کرد تا اینکه بعنوان مربی با هومن سیدی آشنا شد و مدت ها به او تنیس آموزش می داد.

امیر جدیدی در مصاحبه ای شرحال خودش را بازگو می کند:

بعد از بازی در فیلم آفریقا ، سال 92 فیلم «پایان خدمت» پیشنهاد شد که نقش یک سرباز ترک ماکویی بود و با اینکه خودم هم ترک نبودم خیلی با این نقش حال کردم

خیلی هم برایش وقت گذاشتم رفتم ، تبریز و روزها با ترک ها زندگی کردم و روی نشستن، برخاستن، حرف زدن و … آنها دقت کردم

در این حد که از آن موقع به بعد یک نفر را ببینم که هیچ لهجه ای هم نداشته باشد، می فهمم ترک است.

شغل دیگری دارم

مدلی که من در سینما کار می کنم آن طور نیست که زندگی ام را بچرخاند ، اگر بخواهم خرجم را از سینما دربیاورم باید در هر فیلمی که پیشنهاد می شود بازی کنم

الان خیلی گزیده بازی می کنم ، برای همین آن طور که باید خرجم را تامین نمی کند. پس کار خودم را هم دارم

از خوانندگی تا مربیگری

نه اینکه به خواندن علاقه نداشته باشم ولی به اندازه علاقه ورزشی ام نبوده ، اخبار مربوط به تنیس را خیلی دنبال می کنم و مربی حرفه ای این رشته هستم

فرو رفتن در حس بازیگری

اصولا وقتی یک نقشی را قبول می کنم در خانه هم همان طور هستم

مثلا یک وقت هایی که در خانه آرام هستم مامانم می گوید مثل اینکه نقش آدم حسابی بهت داده اند ! مامانم عشق می کند

یا مثلا اگر نقش یک آدم لات را داشته باشم، در خانه هم با آن لحن صحبت می کنم ، مامانم می گوید چرا قاتی می کنی ؟ مثل لات ها حرف می زنی ؟ این جوری نبوده ای ، همه اش در ذهنم است.

سیگار نمی کشم مگر سر فیلمبرداری باشد ، اگر جزو نقش باشد و بگویند باید سیگار بکشی مشکلی ندارم و می کشم اما سیگاری نیستم ، خودم نمی کشم

16 فروردین 1400 اکبر طاهری سرمربی تیم ملی تنیس برای مسابقات دیویس کاپ از 51 بازیکن به اردو دعوت کرد که از نکات قابل توجه نام امیر جدید در این لیست بود

با این حال خود امیر جدیدی با حواشی ایجاد شد ترجیح داد انصراف بدهد.

امیرجدیدی

دبیر فدراسیون تنیس پس از مدتی اعلام کرد دعوت جدیدی جنبه تشریفاتی داشت تا توجه ها را به این رشته جلب کنیم ولی با این حال او بازیکن قابلی هم می باشد

امیر جدیدی هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد

آدم شوخی هستم

من خیلی آدم شوخی هستم ، امکان ندارد وارد آسانسور بشوم و چیزی نگویم حتی اگر طرف را نشناسم ، نهایت می گویم امروز هوا خیلی گرم است.

امیر جدیدی

فیلم سینمایی

● آفریقا – 1389

● سیزده – 1392

● پایان خدمت – 1392

● رخ دیوانه – 1393

● خنده‌ های آتوسا – 1393

● من – 1394

● اژدها وارد می‌ شود! – 1394

● قاتل اهلی – 1395

● پدیده – 1395

● هت‌ تریک – 1395

● عرق سرد – 1396

● تنگه ابوقریب – 1396 

● قانون مورفی – 1396

● لتیان – 1397 

● روز صفر – 1398

● قهرمان – 1399 

فیلم کوتاه

● پیش از طلوع – 1391

● کوشک – 1393

تله فیلم

● انگشتر – 1391

تئاتر

● روایت ناتمام یک فصل معلق – 1391

● کالیگولا – 1394

● آوازه خوان – 1395

● شاه ماهی – 1398

امیر جدیدی