با دو تغییر مهم، فهرست تیم امید ایران برای رقابتهای قهرمانی آسیا اعلام شد.

لیست نهائی تیم امید بعد از خروج دو استقلالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، فهرست جدید تیم امید ایران در حالی اعلام شده که مهدوی‌کیا چند روز پیش لیست نهایی خود را معرفی کرد اما تصمیم فرهاد مجیدی در حفظ علیرضا رضایی دروازه‌بان دوم آبی‌پوشان در اردوی تیم باشگاهی باعث شد تا سرمربی تیم امید روی اسم سعیدی‌فر دیگر دروازه‌بان استقلال قلم قرمز بکشد و فهرست نهایی را با دو تغییر اعلام کند.

بر اساس اسامی اعلام شده، پارسا جعفری گلر ذوب آهن و رضا کاخ‌ساز دروازه‌بان پیکان به اردوی تیم امید اضافه شده‌اند تا به این ترتیب لیست نهایی مهدوی‌کیا برای رقابت بر سر قهرمانی آسیا مشخص شود.

لیست نهایی تیم امید ایران

دروازه‌بان:

پارسا جعفری (ذوب آهن)، رضا کاخ ساز (پیکان)، پیام پارسا (صنعت نفت)

مدافعان:

علیرضا باویه، محمد امین حزباوی (فولاد خوزستان)، سامان فلاح (پیکان تهران)، میلاد کر (ذوب آهن)، محمد قربانی (نساجی)، علیرضا خدایی (سایپا)، مهدی هاشم نژاد (نفت مسجدسلیمان)، امیر جعفری (شهرخودرو)

هافبک‌ها:

یاسین سلمانی (سپاهان)، محمد خدابنده‌لو (ذوب آهن)، مهدی احمدی (نفت مسجد سلیمان)، احمد شریعت‌زاده، محمد حسین زواری (صنعت نفت آبادان)، علی پیلارام (پارس جنوبی)

وینگرها:

عرفان شهریاری (پیکان)، امیر علی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)، آریا یوسفی (سپاهان)، بلال ارازی (پارس جنوبی)

مهاجمان:

یادگار رستمی (پوگون لهستان)، محمد جواد کالمرزی (شاغل در هلند)

* پارسا جعفری همان دروازه‌بانی است که سابقه تقابل با پرسپولیس در لیگ برتر را دارد که دیدار او مقابل سرخ‌پوشان جنجالی هم شد. او پیش از بازی برابر پرسپولیس سه بازی متوالی نمایش درخشان در ترکیب ذوب آهن داشت و در غیاب شهاب گردان محروم، تارتار را مجاب به استفاده در ترکیب اصلی کرد.

* ذوب آهن همچنین با چهار نماینده، بیشترین سهم را در تیم امید دارد و تارتار همه این چهار بازیکن را در اختیار مهدوی‌کیا قرار داده است.

* نکته جالب اینکه تیم پرسپولیس همچنان نماینده‌ای در تیم امید ندارد و استقلال هم امیر علی صادقی را در این تیم می‌بیند.

* مهم‌ترین بازیکن تیم امید یاسین سلمانی است که حتی از سوی اسکوچیچ نیز به تیم ملی دعوت شد و حالا رویای قهرمانی در مسابقات زیر ۲۳ سال را در سر می‌پروراند.

* دو مهاجم تیم امید یادگار رستمی و محمد جواد کالمرزی بازیکنان لژیونر تیم ایران هستند که در لهستان و هلند به کار خود ادامه می‌دهند.

* نکته مهم اینکه مهدی هاشم‌نژاد و مهدی احمدی دو بازیکن تیم نفت مسجدسلیمان پس از قطعی شدن حضور این تیم در فصل آینده لیگ برتر به اردوی تیم امید اضافه خواهند شد.

* در مرحله نهایی این رقابت‌ها تیم امید ایران با ازبکستان میزبان، قطر و ترکمنستان دیدار خواهد کرد.

* مهدی مهدوی‌کیا در فهرست خود از بازیکنانی استفاده کرده که امکان حضور در رقابت‌های مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ را هم دارند و تنها دو بازیکن در این شرایط سنی نیستند.

* رقابت‌های قهرمانی آسیا از 10 روز بعد در ازبکستان آغاز خواهد شد.