مدیریت حلقه گمشده فوتبال ایران است؛ سناریوی این فصل سید جلال پایان بندی چندان خوبی نداشت.

این برخورد حق  سید جلال حسینی نبود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، 24 ساعت پیش از آغاز مسابقه پرسپولیس مقابل شهرخودرو، حواشی عجیبی در اردوی قرمزپوشان به‌وجود آمد. کادر فنی این تیم اعلام کرد سه بازیکن پرسپولیس به نام‌های سید‌جلال حسینی، امید عالیشاه و فرشاد فرجی به‌دلیل بی انضباطی و عدم رعایت اصول پیش از یک مسابقه، از لیست این تیم برای دیدار برابر شهرخودرو حذف شده‌اند. در ادامه عنوان شد این سه بازیکن مشکلی برای بازگشت به ترکیب ندارند و در پایان نیز ابعاد ماجرا برای بخش قابل توجهی از هواداران روشن نشد.

تردیدی وجود دارد که انتخاب ترکیب و جذب یا عدم نیاز در مورد یک بازیکن، حق اولیه یک سرمربی است و اگر یحیی گل محمدی یا هر شخص دیگری تمایلی به ادامه همکاری با یک بازیکن به هر دلیلی نداشته باشد، نمی‌توان به او ایرادی گرفت.

بی تعارف، شرایط در مورد سید‌جلال حسینی با بازیکنانی مانند امید عالیشاه و فرشاد فرجی متفاوت است. کاپیتان بزرگ و ارزشمند پرسپولیس حالا در سن 40 سالگی شرایط متفاوتی را تجربه کرده و ممکن است بعد از 6 سال درخشان، چاره‌ای جز جدایی از جمع قرمزپوشان نداشته باشد. قاعدتا یحیی گل محمدی و البته خود سیدجلال در مورد آینده به جمع بندی رسیده‌اند و این تصمیم هر چه باشد به‌زودی رسمی خواهد شد.

مشخص نیست ریشه برنامه یحیی برای اعلام خبر خط خوردن سیدجلال حسینی از لیست پرسپولیس برای دیدار مقابل شهرخودرو چه بوده است. ابتدا شاید نوعی قدرت نمایی برای فصل بعد در این رفتار، در ذهن متبادر می‌شود. قرمزپوشان در این فصل مانند پنج سال قهرمانی خود رختکن منظمی نداشتند و بارها در طول فصل اخباری در مورد نارضایتی بازیکنان یا مواردی از این دست منتشر شد.

اما شاید یحیی گزینه مناسبی را برای نشان دادن اتوریته خود در باشگاه انتخاب نکرده است. اگر بنا به ماندن سید جلال حسینی باشد، احتمالا امکان مدیریت این موضوع و حتی تنبیه در سکوت نیز وجود داشته و دلیلی بر این جنجال خودساخته در رختکن پرسپولیس نبود. اما اگر قرار است بر جدایی این ستاره بزرگ و پرافتخار باشد، یحیی می‌توانست راه حل بهتری را برای وداع با سید جلال انتخاب کند.

انتشار این خبر پیش از پایان فصل، دعوت از هواداران پرسپولیس برای برپایی شبه مراسم خداحافظی و تعریف و تمجید بی پایان در نشست پیش و پس از مسابقه، حداقل حق این مدافع باتجربه بعد از سپری کردن سال‌هایی درخشان در ترکیب پرسپولیس بود.

مدیریت رختکن و روش برخورد با ستاره‌های بزرگ از سوی کادر فنی، یکی از پارامترهای مهم موفقیت در تیم‌های نامدار است. حدود یک‌دهه پیش نیز تجربه‌ای مشابه در مورد مهدی مهدوی‌کیا برای سرمربیِ در آن مقطع جوان پرسپولیس رقم خورد و شاید در آن مقطع توجیه اشتباهات یحیی 43 ساله اینقدر دشوار نبود.

اما حالا از سرمربی پرسپولیس انتظار می‌رفت در رابطه با این تصمیم عجیب و رفت و برگشت نافرجام سید‌جلال به لیست، دقیق‌تر توضیح داده و در مورد این بازیکن رفع سوء تفاهم کند. مدافعی که تقریبا از سال 98 و ورود گابریل کالدرون به رختکن پرسپولیس، نیمکت نشینی را بارها تجربه کرده و حتی یک واکنش منفی نیز در  این رابطه نداشته است.

دو فصل قبل سیدجلال حسینی در دیدار مقابل پیکان تنها برای اتلاف وقت و در دقیقه 93 وارد زمین شد. اما چهره مصمم و متعهد او برای جنگیدن در همان یکی دو دقیقه پایانی و سرعت این بازیکن برای اضافه شدن به صف خط دفاعی روی یک موقعیت ایستگاهی حریف، احتمالا می‌تواند تصویری نمادین از تعهد و تعصب یک بازیکن در این سطح و با این رزومه دست نیافتنی باشد.

کاپیتان محبوب پرسپولیس بی تردید یکی از چهره‌های مهم این تیم در رقم خوردن بهترین دهه تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده، هیچ واکنش بدی به نیمکت نشینی و حتی دستمزد پایین‌تر نسبت به بازیکنانی با نصف کیفیت خود نداشته و بارها نیز از مواضع کادر فنی و شخص یحیی گل محمدی دفاع کرده است.

سکوت در مورد این بازیکن و ارائه توضیحاتی تکراری (در واقع عدم رفع سوء تفاهم) و گفتن جملاتی مثل این موضوع درون خانوادگی است و سید جلال و دیگران بازیکنان بزرگی هستند، یعنی توضیح مبهم و ناکافی در مورد یک حاشیه خوساخته. حالا که این تصمیم اتخاذ و رسانه‌ای هم شده، وظیفه سرمربی باتجربه پرسپولیس رفع ابهام و حل کامل این موضوع در مقابل هواداران است.

سیدجلال حسینی اگر بهترین مدافع تاریخ پرسپولیس نباشد، قطعا در کنار جعفر کاشانی و محمد پنجعلی از نامزدهای اصلی دریافت این عنوان خواهد بود. باید تصویری تمام قد از این مدافع باکیفیت و بی حاشیه در روز برگزاری مراسم معارفه بازیکنان جدید پرسپولیس در باشگاه، روی دیوار تعبیه شده و هدف هر بازیکنی در یک باشگاه بزرگ و پرطرفدار، باید "سیدجلال شدن" باشد.

پرسپولیس در این فصل به اندازه کافی مشکل و حاشیه داشت و نیازی به چنین برخوردی از سوی کادر فنی، حداقل در مورد سیدجلال نبود. اگر هدف قدرت نمایی بود، حق این بازیکن نبود که قربانی این برنامه شود و اگر هم هدف قطع همکاری با این بازیکن، این حتما بدترین راه حل ممکن بود.