بنا به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد اسهال ویروسی در کشور افزایش یافته و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری ضروری است.

هشدار وحشتناک وزارت بهداشت | شیوع بیماری ویروسی جدید  در کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنا به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد اسهال ویروسی در کشور افزایش یافته و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری ضروری است.

اول خرداد بود که خبر مسمومیت دانشجویان دو خوابگاه دانشجویی در تهران منتشر شد و سوالی که مطرح می‌شد این بود که آیا مسمومیت‌ها ویروسی است یا علت دیگری دارند؟

 اول خرداد ۳۹ نفر در خوابگاه دانشجویی دانشگاه امام صادق دچار مسمومیت شده بودند و سید محمد صادق کاظمی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که مسمومیت دانشجویان با تایید پزشکان آلودگی ویروسی است.

او توضیح داده بود: حدس اولیه مبنی بر مسمومیت غذایی دانشجویان بود اما بعد از حضور اورژانس و بررسی‌های صورت گرفته از سوی پزشکان، تایید شد که این مسمومیت مربوط به آلودگی ویروسی است که میان دانشجویان انتقال پیدا کرده است. خوابگاه‌های دانشگاه امام صادق(ع) کنار هم است اجتماعات دانشجویان ما در کلاس‌ها و در مسجد دانشگاه زیاد است،‌ سرایت ویروس صورت گرفته است. و این مشکل در خوابگاه‌ دختران نبوده است.

کاظمی با اشاره به مشاهده مسمومیت در خوابگاه‌های دیگر دانشگاه‌های شهر تهران افزود: نشانه تصدیق اینکه این مسمومیت ویروسی است،‌ این است که برخی از دانشجویان متاهل که اصلا از غذای خوابگاه مصرف نکرده بودند نیز مبتلا به این مسمومیت شده‌اند. بنابراین با بررسی‌های متعددی که انجام شده، این بیماری ارتباطی به غذای خوابگاه ندارد. همچنین هیچ علائمی از بروز مسمومیت در خوابگاه دختران وجود ندارد. در صورتی که غذای ارائه شده به خوابگاه دختران و پسران یکسان است.

۳۹ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هم در روزهای گذشته دچار مسمومیت شده بودند. پرویز انصاری راد معاون دانشجویی  پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: علت ایجاد مشکل گوارشی برای این دانشجویان، مسمویت غذایی نبوده و ارتباطی به غذای خوابگاه نداشته است. پزشکان معالج این دانشجویان به ما اعلام کردند که دلیل ایجاد این مسمومیت در دانشجویان "ویروس" بوده است و این ویروس از بعد از عید فطر در کشور شایع شده است.پزشکان بیمارستان میلاد نیز این دلیل را تایید کرده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید مجدد بر اینکه این مسمویت ربطی به غذای دانشجویان نداشته، افزود: این مسمومیت میان دانشجویانی شیوع پیدا کرده که در چند اتاق کنار هم ساکن بودند و با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

این درحالی است که کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی دانشجویان خوابگاه‌ها دچار مسمومیت غذایی شده‌اند و ویروسی نبوده است. شایعه‌پراکنی نشود، ویروس جدید شیوع نیافته و هر سال با آغاز فصل گرما موارد ابتلا به مسمومیت غذایی زیاد است.