روزنامه کیهان/ دستگاه دیپلماسی کشورمان باید ضمن هشیاری نسبت به تله‌گذاری غربی‌ها، بر برجسته‌سازی روند همکاری صادقانه ایران با آژانس متمرکز شود و ضمن اعتبارزدایی از گزارش‌های جعلی، در همکاری با آژانس که قرار است گزارش‌هایش دستمایه تصمیمات شورای حکام قرار گیرد، بازنگری کند.

هشدار کیهان درباره تله‌گذاری جدید غربی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درخصوص به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+4 و همچنین افزایش فشار غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نهاد فنی، حقوقی و کارشناسی است، طبق رویه سیاسی مسبوق به سابق، با انتشار دو گزارش غیرسازنده و خصمانه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادعاهای جعلی و ساختگی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

گزارش گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که حاکی از خروج این نهاد از مسیر فنی است، دستمایه فضاسازی رسانه‌های غربی- به‌طور ویژه خبرگزاری انگلیسی «رویترز»- قرار گرفت و همچنین اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشورهای غربی را به دنبال داشت.

نقش رژیم صهیونیستی در ادعاهای آژانس

انتشار گزارش‌های سیاسی و غیرسازنده آژانس و پوشش آن از سوی رسانه‌های غربی و صهیونیستی و هم‌زمانی آن با ادعای واهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، نشان می‌دهد که گزارش‌های اخیر این نهاد بر اساس اطلاعات و داده‌های جعلی و ساختگی است که توسط رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند در اختیار آژانس قرار گرفته است.

دیروز سه‌شنبه و به‌دنبال انتشار گزارش جدید آژانس اتمی بود که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای تحریک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام برای صدور قطعنامه علیه ایران با انتشار کلیپی، ایران را به سرقت اسناد طبقه‌بندی‌شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد!

وی در حساب توییتری خود مدعی شد: «ایران اسناد طبقه‌بندی‌شده آژانس را سرقت کرد و از آن برای فرار سیستماتیک از تحقیقات هسته‌ای بهره برد!»

گزارش آژانس؛ اهرمی برای فضاسازی و فشار

ادعای مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان در حالی مطرح شده است که ایران همیشه اعلام کرده برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز است. همچنین جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی منتشر شده است که مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق هسته‌ای پس از توقف در ماه مارس، همچنان در بن‌بست مانده است.

به‌زعم برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، گزارش سیاسی و خصمانه آژانس که مبتنی بر داده‌های جعلی رژیم صهیونیستی است آن‌هم در فضایی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+4 به بن‌بست منتهی شده، صرفاً به‌عنوان یکی از ابزارهای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و در راستای امتیاز گیری برجامی و شگردهای روانی و تبلیغی منتشر شده است.

فرانسه خواستار پاسخگویی ایران به سؤالات آژانس اتمی شد!

بعد از درز گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وزارت خارجه فرانسه دیروز (سه‌شنبه) از ایران خواست فوراً به سؤالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود پاسخ دهد.

انتقاد دیپلمات روس از درز مجدد گزارش آژانس اتمی به رسانه‌ها

انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در رسانه‌های غربی به سردمداری خبرگزاری «رویترز»، با انتقاد تند نماینده روسیه در مذاکرات وین همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از درز مجدد گزارش آژانس اتمی درباره ایران به رسانه‌ها انتقاد کرده و آن را موجب گمانه‌زنی‌های غیرضروری پیش از نشست شورای حکام دانست

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «مثل همیشه، گزارش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران امروز بلافاصله در رسانه‌های گروهی منتشر شد.»

وی دلیل انتقاد را این‌گونه شرح داد: «می‌توان انتظار گمانه‌زنی‌های زیادی را در روزهای آینده و بحث‌های داغ در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشت».