تیم کیهیل می‌گوید برگ برنده ایران در مسابقات جام جهانی بازیکنان خوبی هستند که در این تیم توپ می‌زنند.

بررسی حریفان ایران توسط ستاره سابق اورتون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، تیم کیهیل اسطوره فوتبال استرالیا که سابقه بازی در لیگ های آمریکا و انگلیس را در کارنامه خود دارد و حالا نیز به عنوان سفیر فیفا در‌ جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر حاضر است، روز گذشته در تمرین تیم ملی ایران حاضر شد.

او در حاشیه این تمرین دقایقی مقابل دوربین تیم ملی ایستاد و در خصوص بازی معروف ایران و استرالیا و شرایط گروه تیم ملی در جام جهانی صحبت کرد.

* شما به عنوان اسطوره فوتبال استرالیا چه نظری درباره تیم ایران دارید؟

مشخصا ما تاریخچه فوق‌العاده ای با هم داریم؛ مثل بازی قدیمی و معروف ایران و استرالیا که ما باختیم. زمانی که من بازی می‌کردم ایران همیشه رقیب سرسختی برای ما بود. ما همیشه از بازی مقابل هم و بخشی از فوتبال بودن لذت می‌بردیم و خیلی خوشحال کننده است که می‌بینیم چقدر در رقابت های بین‌المللی خوب کار می‌کنند؛ آنها در جام جهانی گروه سختی دارند. من دوست های صمیمی زیادی در این تیم دارم مثل امیر و شجاع که در همین قطر با همدیگر بودیم ولی همزمان فوتبال ایران من را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. ما از دور شاهد ایران و بازیکنانی که تولید می‌کنند هستیم و آنها در نهایت خودشان را در زمین نشان می‌دهند. امیدوارم در جام جهانی بعدی موفق باشند.

* ما یک بازی تاریخی بین خودمان در سال ۱۹۹۷ داریم؛ شما در آن مسابقه بازی کردید؟

من بازی نکردم ولی کاملا یادم هست که بازی را از تلویزیون می‌دیدم. ما در آخر، بازی را باختیم و آن دیدار یک بازی تاریخی برای ایران شد. چیزی که از نظر من وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم خیلی خاص است، تلاش سخت ما برای صعود بود که بالاخره ۲۰۰۶ به جام جهانی رفتیم ولی برای ایران این موضوعی است که ما همیشه در موردش شوخی می‌کنیم و با آن به تاریخ می‌خندیم. در دور قبل هم ما در جام جهانی بودیم و هم ایران و حالا هم دوباره ایران در دور بعد جام جهانی حضور دارد. در کل خاطرات خوبی داریم.

* شما حدود پنج شش سال با ارگان های قطری و فیفا کار می‌کنید. در مورد جام جهانی ۲۰۲۲ چه نظری دارید؟

به نظرم جام جهانی خارق‌العاده خواهد شد؛ اولین جام جهانی در خاور میانه و منطقه عرب است و به نظرم بهترین موضوع در مورد این اتفاق این است که تیم ها در هتل هایشان می‌مانند و مجبور نیستند خیلی جا به جا بشوند و در یک سری مجموعه زیبا مثل اینجا تمرین می‌کنند. اینجا برای تیم های ایرانی هم یک محیط محلی محسوب می‌شود و ما استقبال گرمی از آنها می‌کنیم و همیشه به بهترین نحو با آنها رفتار شده است. جام جهانی خیلی خوبی می‌شود چون گروه شما سخت است؛ شما آمریکا و انگلستان را دارید و ولز هم که به گروه اضافه شد. یکی از خوبی هایی که شما به عنوان یک تیم دارید این است که خیلی با یکدیگر صمیمی هستید و جو خانوادگی دارید. شما حمایت فوق‌العاده ای دارید و طرفدار هایتان معرکه هستند و این یک ویژگی مثبت است؛ می‌دانیم که قرار است هزاران نفر و شاید هم بیشتر بیایند و بازی ها را ببینند و حمایت کنند. ما بهترین ها را برای شما آرزو می‌کنیم چون همانطور که گفتم دوستان بسیار عزیزی دارم که عضو تیم هستند. مربی، عوامل تیم را می‌شناسم و برای آنها احترام قائلم. امیدوارم خوب کار کنید و از گروه صعود کنید.

* گروه ما گروه سختی است و شما آنها را به خوبی می‌شناسید؛ شما در پریمیر لیگ بازی کردید، ما با آمریکا سال ۱۹۹۸ بازی کردیم؛ ولز هم در گروه حضور دارد. شما در‌ مورد این گروه چه فکری می‌کنید؟

انگلیس را خیلی خوب می‌شناسم چون ۱۵ سال آنجا بازی کردم؛ با انگلیس به عنوان یک بازیکن رابطه نزدیکی دارم و ولز هم جایی است که مدرک یوفایم را از آنجا گرفتم و خیلی به دستگاه های بین‌المللی نزدیک است. در زمان مدرک گرفتنم به بازیکن ها و جاهایی که بازی می‌کنند و ستاره هایی که داشتند بر خوردم و باید بگویم بازیکنان با تجربه زیادی دارند؛ از رمزی گرفته تا بیل و مو آلن در وسط میدان و همچنین بعضی از بازیکنان جوان مثل ویلیامز و جیمز. در نهایت آمریکا؛ من در لیگ آمریکا بازی کردم و شاهد رشد استعداد های آنها در طی سال ها بودم همچنین تیم اول‌شان را در نظر داشتم و اینکه چقدر خوب کار می‌کنند. گروه سختی خواهد بود. برگ برنده ایران بازیکنان بسیار خوب زیادی است که دارند؛ مثل طارمی و بازیکنانی مثل او که گلزن هستند‌ و مهره های پر شور در وسط میدان و دفاع. فقط باید حواس‌تان باشد که این بازیکن با هم خوب هماهنگ شوند و به سراغ این سه بازی سخت بروند. جام جهانی هیچوقت آسان نبوده؛ من در چهار دوره بازی کردم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که زمانی فوق‌العاده را چه از نظر فردی و چه نظر تیمی سپری کنم. از نظر فردی این یک زمان خاص برای بازیکنان است تا این لباس را با غرور تن کنند و نماینده میلیون ها طرفدار باشند؛ طرفدارانی که پرشور ترین ها در دنیا هستند.