وزیر راه و شهرسازی گفت: عوامل دخیل در حادثه قطار در طبس با سرعت در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود و عواملی که در این حادثه مقصر باشند به دستگاه قضایی کشور معرفی خواهند شد تا برخوردهای لازم صورت گیرد

وزیر راه و شهرسازی: برخورد با عوامل دخیل در حادثه قطار طبس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر راه و شهرسازی:

برخورد با عوامل دخیل در حادثه قطار طبس 

 وزیر راه و شهرسازی گفت: عوامل دخیل در حادثه قطار در طبس با سرعت در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود و عواملی که در این حادثه مقصر باشند به دستگاه قضایی کشور معرفی خواهند شد تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

رستم قاسمی عصر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان طبس ضمن تسلیت به ملت ایران به‌ویژه خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان این حادثه اظهارداشت: به دوبانده‌سازی جاده‌های اصلی منتهی به شهرستان طبس سرعت خواهیم داد و این موضوع در دستور کار است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: براساس گزارش اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی کارها برای دوبانده‌سازی راه‌های شهرستان شروع شده که باید به سرعت پیش ببریم تا حوادث کمتری داشته باشیم.

قاسمی اظهار کرد: طبس براساس گفته‌های همکاران در سر یک چند راهی قرار گرفته که جاده‌های این شهرستان نیازمند تعریض است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مسئله روشنایی شب در فرودگاه طبس را حل خواهیم تا حوادث احتمالی در معادن و در جاده‌های شهرستان به خوبی مدیریت شود و بتواند فرودگاه ایمنی برای منطقه باشد.

قاسمی گفت: در عیادت از مجروحان حادثه برخی اظهار داشتند که هنور رسیدگی لازم به ما انجام نشده که نیاز است با وسیله مناسب مصدومان به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شوند.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از این حادثه به خراسان جنوبی و طبس سفر کردیم، اضافه کرد: از زحمات دست اندرکاران رسیدگی به این حادثه از جمله مسوولان استانی و شهرستانی که کار بزرگی انجام دادند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

قاسمی ادامه داد: مسوولان استانی با هماهنگی لازم همچنین حادثه بزرگی را کمتر ۲ تا سه ساعت به خوبی مدیریت کردند که کار ساده‌ای نبود.

وی در خصوص علل این حادثه هم گفت: اعلام علت این حادثه منوط به نظر کمیسیون رسیدگی به حوادث و سوانح است تا با بررسی کامل و با همکاری دستگاه قضایی کشور نشان دهد که چه اتفاقی افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علل مختلفی که می‌تواند موجب این حادثه شده باشد، با سرعت در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود و عواملی که در این حادثه مقصر بودند و کوتاهی کردند به دستگاه قضایی کشور معرفی و رسیدگی و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و حال عمومی اکثر آنان خوب است.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافته و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.